Hej jag och sambon har diskuterat med husmanhagberg (kostar 2500kr) ang en värdering och låna upp på huset så våran utbyggnad på 102 kvm kan bli klar :) Har bara erfarenhet av fastighets byrån och dit går vi aldrig igen. Husmanhagberg har samarbete med handelsbanken, inga erfarenheter av dom heller. Vilka kan ni rekommendera, någon som värderar högre/lägre? Skulle ni byta bank om ni fick bra erbjudanden på lån?
Här i byn har vi winte & winte, skandia mäklarna, husmanhagberg, svensk fastighetsförmedling.
Bor i Uppland.
Alla tips och råd mottages tacksamt.
 
Svensk fast tog 1500kr i Falun med samarbete m SEB, men det ska väl inte spela ngn roll. Värdebeviset tar ni med till er bank ( el fler).
 
Har banken sagt att ni verkligen behöver få en ny värdering gjord?
 
Banken har inte sagt att vi behöver en värdering men tänkte föregå banken :)
Ska hälsa på svensk Fast och kolla pris, vill ha en bra känsla vilken det än blir.
 
Vissa banker betalar värderingen i samband med att man tar ut mer lån. Nordea t.ex.
 
Ska bli kontaktad av nordea, via Skandia mäklaren i veckan så då ska jag absolut fråga, ta fram stora a4 blocket och skriva ner alla funderingar :)
 
Hemmakatten
Vissa banker har "egna" värderingspersoner som de vill använda. Andra banker har en lista på vilka mäklare de godkänner för en värdering. Så kolla med banken först så du inte lägger ut pengar i onödan.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
När vi behövde värdera inför utökning av lån så fick vi först värderat med Swedbanks fastighetsbyrå som värderade huset till 780 000 och värderingsmannen fick jag inget större förtroende för då han började gnälla om en massa som var fel och så skulle ni inte gjort och jag ville bara slänga ut honom ur huset för han gick rätt hårt på mina nerver , året efter värderade vi om med husman hagberg och vips helt plötsligt var huset värt 1050 000 kr detta är på landet i skåne och inga andra förutsättningar hade ändrats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.