J
Rensar upp ett dödsbo, och där är en drös elverktyg vi inte har någon nytta av.
Är det lönt att lägga tid på att försöka sälja så omoderna maskiner?
Samling gamla elverktyg utspridda på ett mönstrat golv, inklusive cirkelsåg och borrmaskiner, utan märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så undrar jag vad de tre nedersta är för typ av maskin? Finns ingen märkning.
Gamla elverktyg på ett mönstrat golv, inklusive borrar och slipmaskiner, söker identifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omoderna handhållna elverktyg och elsladdar på ett mönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och slutligen undrar vad detta kan vara till:
Oidentifierade metallverktyg på rutig bakgrund, möjliga delar från elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på hand som håller ett metallverktyg med märkningen M16 mot en grön perforerad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt handverktyg med justerbart rundat skär och svart handtag som ligger på ett mönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lägg ut en annons på Tradera med alla verktygen och sätt utgångspriset på 0 så kan du nog få 1tkr+, nibblarna lär dra upp priset och allt är kvalitetsgrejer.
 
Jag tror de nedersta kan vara nithammare och de lösa delarna mothåll eller utbytesstäd till dessa. Jag hade gärna köpt en av dem och plåtsaxen men kan inte säga vad de är värda.
 
De tre blå maskinerna med sexkantfästen ser ut som borrmaskiner som fått chuckarna utbytta mot reduktionsväxlar för att användas som skruvdragare.
 
fahlis fahlis skrev:
De tre blå maskinerna med sexkantfästen ser ut som borrmaskiner som fått chuckarna utbytta mot reduktionsväxlar för att användas som skruvdragare.
Oj då, ser nu att det är sexkantsfäste. Det är nog som du skriver.
 
J
Tackar och bugar för era svar.
Får väl ge tradera en chans.

Vad maskinerna använts till vet jag inte. Morfar arbetade som bas på större byggen mitt i veckan och hade en massa extra projekt på helgerna innan pensionen. Och dessförinnan hade han egen firma och byggde villor.
Tror mycket av grejerna är som han köpt på sig när han fått köpa det billigt, utan att han själv använt dom.
Att det skulle kunna vara drivdorn till slagankare kan säkert stämma då där låg några såna också.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.