Vilka är fördelar och eller nackdelarna med att vänta tills nästa vår med finplanering och sådd av gräsmatta? När är bästa tiden att så gräs? Huset kom på plats i Maj i år och det känns som att tiden bara rinner iväg.
 
Hej,

Hösten är kanon att så på, jag har iof sått en del mitt på sommaren och det är betydligt bättre enligt mig OM man kan hålla det konstant fuktigt. Sådde en del för 1v sen och det har redan börjat titta upp. På hösten kan det ta betydligt längre tid.

Men så på du .. bäst att så såfort du kan om du vet exakt hur du vill ha din tomt.
 
Lägger du ut massor och låter dem ligga under vinter så hinner de sätta sig vilket ger ett lite planare resultat.

Fördelen med att göra den i år är naturligtvis glädjen efter vintern att titta på en grön gräsmatta i stället för ytterligare ett att göra område.
Nackdelen är som sagt att det kan röra sig lite men de fixar man rätt lätt till våren i sånna fall med någon/några skott kärror jord och en kratta
 
En stor nackdel om du redan har lagt ut jordmassorna är att du får ogräs där. Om du lagt ut jorden så skall du se till att rensa bort allt ogräs så snabbt som möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.