ska värma huset med vedpanna via kulvert till bostadshuset. Vad kan det kosta i månaden att värma kåken, (ca 100 kvm) samt ta ut tappvarmvatten med elpatron i slavtanken istället under ett par månader? det är golvvärme på hela ytan , halva igjuten i plattan och halva i spårskivor under trägolv. Jag vill minska tiden det tar att kunna flytta in i bostadshuset samt slippa binda massa pengar i pannhuset innan vi kan flytta in., och att enda anledningen att bygga pannhuset lite före är att hydrofor och elcentral ska vara i pannhuset, men det går ju att lösa på annat sätt temporärt antar jag. vad tror ni det kan kosta att köra allt elvägen med elpatron. //n
 
Hur långt är ett snöre?

Väldigt svårt att uppskatta.
Antar att det är nu du vill göra det. Snart höst och vinter. Är det värsta standaren på isolering så kostar det inte så farligt mycket. Mellan 1-2000kr/månad.
Vad har du för uppskattning på energiförbrukningen/år?
3/4 går åt på vinterhalvåret!

Mats
 
nja kanske mer åt vårkanten det går att flytta in. mestadels är anledningen att jag inte vill binda 250' drygt i pannhuset innan det går att flytta in i bostadshuset. mycket ränta blir det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.