Hej!

Alldeles purfärsk här på forumet.
Nu när jag står här med limroller i hand så undrar jag: Hur länge måste jag vänta innan jag kan tapetsera på renoveringstapet? Måste jag förlimma på renoveringstapeten innan jag tapetserar med non-voven-tapet?
Jag har satt renoveringstapet kant-i-kant i innerhörn...rätt eller fel? ( Det är grundmålade tretexskivor under om det spelar någon roll)
Har alltid bredspacklat förr men fick för mig att pröva renoveringstapet. Urkorkat gjort eller bra gjort?
Än så länge är jag själv nöjd.

Tacksam för svar.
 
Redigerat:
Tills imorgon räcker länge.
 
peternicklas
Det ska torka i 24 timmar sedan ska det även förlimmas men då beroende på vilken tapet du ska sätta upp. Även förlimmningen ska torka. Detta medföljer information med renoveringstapeten, ligger i paketet.
 
Jag förlimmade inte och tapeten sitter som berget :)
 
peternicklas
Flöjten5 skrev:
Jag förlimmade inte och tapeten sitter som berget :)
Kan bero på vilken typ av renoveringstapeten man har köpt. Den vi köpte stod det klart att man ska förlimma.
 
Jag har kört med både Rustas "genvägen" och "nyans cover" från Duro, förlimmade båda för säkerhets skull. Har för mig att Duros inte behövde förlimmas enligt instruktionerna som medföljde, men tänkte att det inte kunde skada att göra det ändå...
 
Jag använde en extrapris- renoveringstapet från coop. Det såg jättebra ut ända till jag satte vanlig tapet på den dagen efter. Då var det som att renov.tapeten släppte från väggen. Blev bättre igen när allt torkat men jag kommer att återgå till att bredspackla när det behövs. Mer jobb - men bättre resultat. Iaf för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.