1.Milwauuke
2. Flex
Alla dagar i veckan.
 
Av de du listat skulle jag satsat på nedan Metabo, hög effekt och verkar ha bra ergonomi med avvibrerat handtag och smalt grepp. Märkets vinkelslipar har gott rykte. Ingen varvtalsreglering dock men de andra är viktigare.
Metabo WE 15-125 Quick.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Makita 9558 hnr skulle jag valt, hade en makita i tjänsten i flera år inga problem med den (tilläggas skall att jag använde den inte dagligen )
 
Fast lägger man 1000-1200kr så har man ju sållat bort de billigaste och sämsta direkt......Har en ny märkesmaskin liggandes i reserv som jag köpte till bra pris men tills vidare är det faktiskt min 349kr Black&Decker som hållit bäst. Den tuggar på oförändrat och då har jag lagat mycket rost med den.
 
Metabo,flex och hilti har alltid dominerat på dom arbetsplatser jag varit på som haft med metallarbete att göra. Hilti är iofs inte med men av dom som är där skulle jag gått på en Milwaukee i första hand mest för att jag tycker om milewaukees verktyg och dom brukar hålla för mycket men har aldrig använt deras vinkelslip sen flex och sedan metabo

Justerbart varvtal är viktigt för mig för jag använder vinkelslipen med diverse tillbehör.
Minst 1000 w skulle jag vilja ha och ett ganska högt maxvarv.
 
Jag har en 125 mm Metabo jag nöjd med, minns inte vilken modell på raken.
 
-Jag har en stor Fein som jag tycker väldigt mycket om.
-Den lilla är en Milwaukee och den är annars bra men startklappen är idiotisk och har redan behövt bytas en gång.
-Dessutom har jag en äldre blå Bosch som jag hittade på kommunala sophanteringen och lyckades smuggla ut utan att personalen såg det. Bytte kabel och så fungerade den. Den är bra men modellen tillverkas inte längre.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Bosch gws11 är en maskin som fyller kraven lite dyrare men bauhaus har en som heter gws 1000 för 995
 
Metabo och flex ser jag i professionella verkstäder så jag röstar på en metabo som bör passa okej i budgeten.
 
Oj förlåt såg nu att jag skrev i fel tråd :D
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.