Hej byggahusfolket!

Hur ska vi tänka nu när vi ska köpa en luft/vatten VP. Vi har tagit in offerter men har ingen aning om vad som bör ingå och vad man kan vara utan för att få ner priset. All typ av hjälp uppskattas. Ställ gärna frågor om jag inte har tagit med något som behövs för att ge ett bra svar.

Spontant känns det dyrt med alla offerter men har ingen aning. Något jag kan tänka på? Eller vad hade ni valt av dessa 4?

3 stycken offerter är bifogade som PDF och en bild.

MVH Vuletic
 
Tror att jag betalade 108000kr för Nibe g2120-12 och en Nibe 320vvm installerat och klart, exkl. elektriker
 
  • Gilla
Vuletic89
  • Laddar…
R robba5 skrev:
Tror att jag betalade 108000kr för Nibe g2120-12 och en Nibe 320vvm installerat och klart, exkl. elektriker
Känslan är att det var ett rimligt pris. IVTn känns väldigt liten i sammanhanget för den var på 7 kw vad jag kan se på nätet men i offerten står det 9kw. Kanske blivit något fel.

Vi har tagit in offert från NIBE dom hör väl av sig senast nästa vecka hoppas vi. Tack för svaret
 
  • Gilla
Robban8
  • Laddar…
Det är ju aningen olika storlek på de där offerterna.
från 7kW till 13kW
Vad har huset idag för uppvärmning?

Sen bör man väl kolla på samma typ av pris (med el utan ROT)

Men generellt sett, en LuftVattenVärmePump med VarmVattenBeredare insallation är dyrt och ligger kring 100tusen.
 
M MrDizzy skrev:
Det är ju aningen olika storlek på de där offerterna.
från 7kW till 13kW
Vad har huset idag för uppvärmning?

Sen bör man väl kolla på samma typ av pris (med el utan ROT)

Men generellt sett, en LuftVattenVärmePump med VarmVattenBeredare insallation är dyrt och ligger kring 100tusen.
Idag är det vedpanna som värmer huset. Jag har också noterat att det är olika kW är det bättre att köra på en större? Tex Bosch har ett pris under IVT offerten men mer kW. Vi kollar pris med rot (i alla offerter så är det pris med rotavdrag)

Något speciellt märke du tycker vi ska undvika? Eller är det hugget som stucket finns en hel drös att välja på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.