B
Hej, ska köpa ny ytterdörr på Beijer och vill ha ett lås där man måste ha nyckel på insidan för att komma ut, vid ett inbrott till exempel, så det inte bara är ett vanligt vred. Jag har blivit rekommenderad av en snickare ASSA 2002. Är det ett bra lås? Har läst att det är lätt att ta sig igenom, att det till och med finns typ en Youtube-video där vem som helst kan lära sig att få upp ett sånt lås.... Eller har ASSA fixat detta?

Det kanske finns andra fabrikat som är bra och säkra för ett rimligt pris? Rekommendera gärna!
Tack!
 
Vill du inte ha Assa 2002 så funkar Dormas DL9192 lika bra. Fast till billigare peng
 
Assalåsen ska vara fixade (har fått mina utbytta i två omgångar (första gången pga bladmåttstricket och andra gången eftersom snedkolven fastnade i intryckt läge). Sista gången jag fick assalåset utbytt på garanti för ungefär tre år sedan var låshuset också bra mycket tyngre. Man hoppas ju det ska hålla nu...
 
B
Okej det låter ju bra barfotalasse! Även om Dormas lås kanske med är bra, men då har jag ett par alternativ. Tack ska ni ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.