Behöver lite hjälp med att välja golv till hall, ca 15kvm utanför sovrummen.
i dagsläget ligger en 70tals brunrutig historia som gjort sitt.
det är en ganska ljus yta pga balkongdörr med fönster på var sida samt ett litet fönster i trappan.
Vi har tyvärr inte obegränsat med pengar och vi vill ha bra kvalité och ett lättskött golv! ca 5-6000kr totalt skulle vara bra.

har tittat på berry alloc golv, ny matta (tarkett) eller linoleum klick (forbo).... men det är svårt när man inte har någon erfarenhet av dom öht.
ge mig gärna lite tips och råd om vad vi bör tänka på :)
 
vi åkte till en golvfirma här i stan och bestämde oss för linoleum i klickvariant. lång livslängd och bra pris, vi hamnar på ca 4000kr, så det valet var inte så svårt :)
 
Marmoleum klick? Vad fick ni för pris?
 
  • Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Drövel skrev:
Marmoleum klick? Vad fick ni för pris?
399kr/kvm i 30x90cm rutor :)
 
Kollade ni pris för Linoleum på rulle? Jag är sugen på bägge varianterna nämligen.
 
Kan av erfarenhet säga att Marmoleum klick inte är att rekommendera om man riskerar att få vatten på som det kan bli i en hall (blöta skor). Vårt golv har på några ställen rest sig i skarvarna. Kanske finns någon skarvförsegling nu för tiden.

/Andreas
 
andreasalmborg skrev:
Kan av erfarenhet säga att Marmoleum klick inte är att rekommendera om man riskerar att få vatten på som det kan bli i en hall (blöta skor). Vårt golv har på några ställen rest sig i skarvarna. Kanske finns någon skarvförsegling nu för tiden.

/Andreas
fy vad tråkigt för er :(
vi ska ha vårt marmoleum i hallen på andra våningen, så för vår del är det ingen risk för väta.
 
Stefan N skrev:
Kollade ni pris för Linoleum på rulle? Jag är sugen på bägge varianterna nämligen.
nej det priset vet jag tyvärr inte. vill lägga golvet själva och eftersom vi har en del svåra vrår och hörn och det är ett gammalt hus så rulle var inget alternativ för oss :)
 
Ewald skrev:
Och även om man inte har obegränsat med pengar är kanske korkgolv ett bra val.
Man kan hitta golv från ca. 100 Kr ... 110 Kr per m²

[länk]
Har ni någon erfarenhet av holzprofi24, skickar domm till sverige?
 
Jon-Petter Högbom skrev:
Har ni någon erfarenhet av holzprofi24, skickar domm till sverige?
Man kan också skicka ett mejl till info@holzprofi24.de

http://www.holzprofi24.de/versand.html

Det står på hemsidan:

Unsere Lieferung

Wir versenden standardmäßig nur nach Deutschland. Sollten Sie den Versand in ein anderes Land wünschen, dann schreiben Sie uns bitte eine Email an info@holzprofi24.de und nennen Sie uns bitte den Artikel mit der Menge und der Lieferadresse mit dem Land und der entsprechenden Postleitzahl. Wir werden Ihnen dann kurzfristig mitteilen, ob wir auch in das gewünschte Land versenden können und Ihnen ggf. die Versandkosten mitteilen, da wir die Versandmöglichkeit und die Kosten vorab bei unserem Versandpartner erfragen müssen



Vanligtvis skickar de bara till adresser i Tyskland. Om man vill att de skickar till en adress utanför Tyskland ska man kontakta dom. Du ska också säga till vilken produkt du är interesserad av och mängden du vill köpa. Sen säger dom om det är möjligt att skicka till t.ex. Sverige och vad det kostar. De har olika partner företag när det gäller transportfrågor.
 
Jon-Petter Högbom skrev:
Har ni någon erfarenhet av holzprofi24, skickar domm till sverige?
Behöver man en större mängd är det kanske billigare att ta en transportbil (t.ex. en transporter) till Tyskland och hämta paketen där skulle jag tro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.