Hej,
Jag blev uppringd av Folksam som sa att jag hade en dålig försäkring (Jag har Länsförsäkringar,bil,hus,mc,+pengarna på deras bank i en massa år)

Folksams föräkring var bättre..bättre skydd mot hussvamp,skadeinsekter mm. bla, bla.

Men jag är "guldkund" på Länsföräkringar...om det nu är så jättbra?, har ingen uppfattning om det.

Jag kanske inte skulle få billigare försäkring i Folksam, men bättre skydd....

Folksam började ringa när jag bytte fack till kommunal...sen har de tjatat i flera år att jag ska byta försäkringsbolag.Men jag har undvikit att svara i telefon.

Är Folksam bättre än Länsförsäkringar kan man ju undra...?? Någon som vet nåt? Det ringer väl om en vecka igen antar jag..det är väldigt tjatigt det där ringandet..
 
Du får läsa villkoren!
Jag jämförde och kom fram till att länsförsäkringar var bäst för oss.
Ex if hade försäkring mot takläckage, men vi har nytt tak och inget behov av det.

Länsförsäkringar har massa tillval att välja!
Välj till anticimex så får du mer skydd samt ingen självrisk på 10.000 kr.
 
Jag har också länsförsäkringar på hus och bil, de finns lokalt, var billigast och har ungefär samma statistiska kundnöjdhet som övriga bolag. Som en liten bonus fick jag återbäring på nästan 10% av premien då de delar ut delar av vinsten till sina kunder.

Jag har ingen erfarenhet av deras skadereglering men alla stora försäkringsbolag har ungefär samma kundnöjdhet på skaderegleringen.

Så för att hitta rätt försäkring - läs villkoren för några olika försäkringsbolag och notera hur väl de passar dig, och jämför sedan med priset. Om du inte orkar det - gå in på compricer och kolla vilket av de stora bolagen som är billigast på respektive försäkring och kör på deras standardpaket som brukar funka för de flesta. Det kan även vara värt att kolla vad som erbjuds via fack och arbetsgivare, samt ringa till länsförsäkringar och andra bolag som inte är med hos comprices.
 
Be dom skicka en offert....
 
Ett bra tips:
Prova att ringa och få tag i en handläggare INNAN ni tecknar något avtal.

Ringer man till TryggHansa kommer man först fram till en massa knappval och efter det så ska man knappa in sitt personnumer och efter det så säger en röst 'Just nu är det många som ringer, du får ringa senare'.
När man försöker använda deras uppringningsfunktion på hemsidan så står det 'Tjänsten fungerar inte för närvarande'.
Om man mailar får man ett svar att dom ska se på mailet inom två veckor.

När man då i frustration ägnar större delen av nästa dag åt att 'ringa senare' så hamnar man i bästa fall i en kö där man har nummer 187789 eller så... ca en timmes väntetid.
 
Låt dig inte bli lurad över. Om du är nöjd så byt inte......säljarknep.
 
Bra tips av hakan_975 att testa av kundtjänsten på förhand. Även jag har mycket dålig erfarenhet av Trygg-Hansa, vars kundtjänst kom med direkta lögner när jag ifrågasatte deras dolda avgift i form av 15 kronor i fakturaavgift.

För att över huvud taget få ett svar fick jag påminna dem när de två utlovade veckorna (uppskattad svarstid i autosvar) passerat.
 
hakan_975 skrev:
Ett bra tips:
Prova att ringa och få tag i en handläggare INNAN ni tecknar något avtal.

Ringer man till TryggHansa kommer man först fram till en massa knappval och efter det så ska man knappa in sitt personnumer och efter det så säger en röst 'Just nu är det många som ringer, du får ringa senare'.
När man försöker använda deras uppringningsfunktion på hemsidan så står det 'Tjänsten fungerar inte för närvarande'.
Om man mailar får man ett svar att dom ska se på mailet inom två veckor.

När man då i frustration ägnar större delen av nästa dag åt att 'ringa senare' så hamnar man i bästa fall i en kö där man har nummer 187789 eller så... ca en timmes väntetid.
Intressant att höra att de fortfarande håller på så.

Jag hade TH för många år sedan, jag skulle ändra körsträcke klass till bilen (detta var före internet), när jag efter typ 5 försök äntligen kom fram, så sade jag att jag egentligen bara skulle ändra körsträckeklass, men jag gör inte affärer med företag som inte svarar i telefon, så jag säger upp samtliga mina försäkringar.

Numera har det blivit så vanligt att företag inte går att kontakta, så jag har fått kompromissa med min inställning, men jag undviker fortfarande företag som inte går att nå, de måste vara VÄLDIGT mycket billigare än alternativet för att jag skall handla.
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
Men om försäkringen ingår i fackavgiften borde väl ändå det vara mest fömånligast (prismässigt).
Du betalar ju bara för villatillägget då?

Sambon är med i Kommunal (folksam) och inga försäkringsbolag har kunnat matcha deras pris hittils. Så fort man säger att man har den försäkringen drar sig säljarna ur samtalet.

Sen att deras fackavgift är grymt dyr med tanke på vad sambon tjänar och att en viss summa går till ett visst politiskt parti är en annan historia.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.