Hejsan,

Vi ska renovera badrummet i höst i vårt fritidshus, och vi tänkte köpa in en duschkabin som lite hängsle och livrem då det är ett gammat hus.
Har ni något förslag på en bra duschkabin som har en stabil botten och som man lätt kan öppna upp om man vill rensa avloppet?
Det finns ju inte jättemycket kabiner som vi sett ute i butiker, så vi tänkte kolla om ni har några förslag på märke och modell som ni är nöjda med och ca pris.
 
K
Köpte duschkabin på outl1 som är billigt och är helnöjd. Köpte med tak + intrigerad blandare. Tanken var tillfälligt medans vi renoverade badrummet så ställde den i tvättstugan. Står kvar eftersom vi tyckte det var bra med extra dusch. Den står ju precis som andra oftast över avloppet i golvet, så inte lätt att göra rent om du inte flyttar på den så klart.

https://outl1.se/modern-stilren-duschkabin
 
  • Gilla
Akila2010
  • Laddar…
Tack för svar :)!
Ja det är ju just med avloppet också.. vet inte hur man bäst gör med det, om det finns branschstandard hur var golvbrunnen ska sitta i förhållande till kabinen.
Tack för tipset till Kabinen får kolla på det. :)
 
Avloppet från kabinen sker med en slang som går ner i en golvbrunn så det är inget problem.
Man behöver dock kunna rensa även brunnen för kabinens vattenlås brukar släppa förbi det mesta.
 
  • Gilla
Akila2010
  • Laddar…
Jag köpte precis en duschkabin från jula, deras halvrunda modell 90x90 cm

Den verkade lite racklig när den stod uppställd i butiken, men blev bättre när den var monterad.
Duschkabinens avlopp består av ett vattenlås och en bit 40 rör som får kapas till rätt längd med en 90 graders vinkel som jag stoppade ner i det gamla vattenlåset.
Kanten på duschkabinens kar är lös så det finns plats att skruva fast vattenlås och avloppsrör på ett förhållandevis enkels sätt.
Golvbrunnen i duschkabinen sitter i ena hörnet fram så att du lätt (nåja) kan ligga på golvet och skruva ihop det.
 
  • Gilla
Akila2010
  • Laddar…
U Ucklahoma skrev:
Jag köpte precis en duschkabin från jula, deras halvrunda modell 90x90 cm

Den verkade lite racklig när den stod uppställd i butiken, men blev bättre när den var monterad.
Duschkabinens avlopp består av ett vattenlås och en bit 40 rör som får kapas till rätt längd med en 90 graders vinkel som jag stoppade ner i det gamla vattenlåset.
Kanten på duschkabinens kar är lös så det finns plats att skruva fast vattenlås och avloppsrör på ett förhållandevis enkels sätt.
Golvbrunnen i duschkabinen sitter i ena hörnet fram så att du lätt (nåja) kan ligga på golvet och skruva ihop det.
Tack så mycket för svar, då ska vi kolla på jula!
Trevlig Helg!
 
  • Gilla
Ucklahoma
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.