Påfallande ofta tycker appen att jag tryckt på en annons och byter till AppStore för att ladda ner uber. Det händer i stort sett aldrig att den tycker att jag råkar trycka på någonting annat (utan att jag håller med den) så det är någonting speciellt med just annonserna.

När jag sedan byter tillbaka till byggahus finns det ofta inte ens någon annons synlig.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi lyckas tyvärr inte reproducera felet. Dyker felet bara upp för Uber-reklamen?
 
Nu har jag i varje fall blockat uber.com.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi lyckas tyvärr inte reproducera felet. Dyker felet bara upp för Uber-reklamen?
Jag har bara sett det för uber.
 
Ja, bara Uber.
 
Jag skulle nog vilja påstå att det är allt för enkelt att råka komma åt reklamen i appen generellt. Minst ett par reklamer råkar jag klicka på när jag scrollar per besök.

Sen den där laddningsanimationen är kanske en historia för sig. Lägg den mindre synligt alltså, för den fungerar inte heller (stannar ofta kvar fast än att sidan är helt läsbar).

Enhet: Iphone 6 (Safari).
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Det är rätt vanligt med redirect reklam som leder till app store utan att man ens klicka på reklamen (räcker med att visa annonsen så aktiveras en dold script som redirectar besökaren till app store).

Om ni har håller på med Jailbreak och Cydia så är ni nog rätt vana med detta :)

Tur att man installerar adblockers som plockar bort alla annonser!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.