Hej

Jag har en inhägnad grusplan som funkar som hockeyplan på vintern. Nu på sommaren tänkte jag markera vägar i gruset och sätta upp några trafikskyltar så barnen kan köra och leka där. Några tips hur jag gör vägmarkeringar i gruset, ett övergångsstället, skaffar trafikskyltar (på laglig väg) etc?

Tom grusplan omgärdad av rödbruna brädor med stödpinnar, avsedd för lek och hockey.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Måla egna trafikskyltar eller skriv ut och laminera. Riktiga skyltar är stora, passar inte på en lekplats.
 
Beroende på hur djupt gruset är så går det ju att gräva ner några bräder på högkant för att markera vägar. Låta brädan bara sticka upp några centimeter eller jäms med ytan, det är väl en smaksak. Ska det vara övergångställe kan du ju bara lägga ner några plankor eller reglar i gruset, bara låta plankan vara jäms med gruset.
Precis som pelpet skriver så är riktiga skyltar stora och det blir felaktiga dimensioner, tycker även jag. Kanske göra några egna med plyfa eller OSB och måla dessa?
Sen finns det ju markeringsfärg (spray) att köpa som du kan spraya på gruset men det blir ju bara en kortsiktig lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.