Är det tillåtet att installera en vägghängd pall inne i en kaklad dusch? p_29654-01-01-8b48bf75a7.jpg
 
  • Gilla
PeterFalun
  • Laddar…
Åsa Lund
Det borde det vara om du tätar hålen på rätt sätt.
Men först måste du vara säker på att det finns kortling eller motsvarande inne i väggen för att klara infästningen och bära vikten. Annars är risken att det kommer röra sig så mycket att du får en fuktskada oavsett hur du tätar.
 
Om det inte är betongvägg eller motsvarande hade jag inte vågat sätta upp nåt sånt som ska hålla att sitta på.
 
Om det finns plats så skulle jag ställa in en vanlig pall som kan bytas ut när den blir fuktskadat :). Den kan ställas in och ut att torka och väggens bärighet testas inte
 
Åsa Lund
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns särskilda duschpallar och -stolar som tål att stå i duschen utan att fuktskadas.
[länk]
De som behöver sådana hjälpmedel kan väl kvittera ut från Regionen eller kommunen?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns särskilda duschpallar och -stolar som tål att stå i duschen utan att fuktskadas.
[länk]
Bra tanke!
Själv har jag en sådan här: Hopfälld grå pall på svartvitt golv framför glasdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hopfälld ser den ut så här: Hopfälld pall i plast och metall framför ett glasparti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minns inte var jag köpte den, men Jula har något liknande: 790229.jpg
https://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/tradgardsmobler/stolar-och-bankar/pall-790229/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.