Hej!

Jag köpte en vägglampa/väggplafond som levererades med en vanlig strömkabel. Nu vill jag montera den med fast installation och har stött på lite patrull. Då lampans beslag/hållare är kortare än diametern på dosan så har jag inget att skruva i. Jag försökte lösa det genom låta plastlocket till lamputtaget sitta kvar och skruva direkt i locket men det blev inte riktigt optimalt. Lampan täcker inte hela locket som ni ser på bilderna.

Någon som har några bra tips på vad man kan göra? Finns det till exempel någon slags solid insats till väggdosor som man kan skruva i? Har ingen direkt kunskap till att byta hela dosan till en annan typ.
 
  • Öppen elektrisk väggdosa med ett kort vägglampebeslag monterat, synliga trådar, och ett plastlock som inte täcks helt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägglampa monterad på väggdosa som inte täcks helt av lampans basplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Borra hål i lampans hållare där du har dosskruven cc mått ca 60mm och använd dosskruven I dosan? :)
 
Hojte Hojte skrev:
Borra hål i lampans hållare där du har dosskruven cc mått ca 60mm och använd dosskruven I dosan? :)
Så långt tänkte jag inte :) tyvärr är dosskruvarnas huvud för små så de går igenom hålen. Men det kanske finns dosskruvar med större huvud att få tag på?
 
T thelegend27 skrev:
Så långt tänkte jag inte :) tyvärr är dosskruvarnas huvud för små så de går igenom hålen. Men det kanske finns dosskruvar med större huvud att få tag på?
Du kan även köpa brickor på närmsta järnhandel som täcker hålen och passar dosskruven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.