Jag vill hitta en kökskran som jag kan montera i väggen tex med 160c/c anslutning.
Var?
Anledningen är att jag vill helst inte ha grejor på själva bänken som är svåra att hålla rena, det går självklart bra med andra c/c mått bara det finns godkända väggfäste/anslutningar.
Jag antar att diskmaskinsavstängningen kan man ha i diskbänksskåpet?
Jag ska visa min kökside bara den blir klar.....
 
Vanligast idag är ju annars att man rensar väggarna från blandare, vägguttag och annat för man vill ha rena väggytor... :rolleyes:

Finns ett fåtal blandare för att sätta på väggen men du får kanske söka hos en mer detaljerad rörgrossist för att hitta något du vill ha eftersom sortimentet hos byggvaruhusen är väldigt begränsat vad gäller detta tror jag.

Vad gäller diskmaskinsavstängningen beror ju detta lite på hur rördragningen ser ut hos dig om det finns möjlighet att förse maskinen med vatten från vaskskåpet så man kan sätta en kran därinne.
Dock är detta ju inte dne optimala lösningen då man sällan använder en sådan kran.
 
En kran frå Blanco.......
 
  • Elos-W eloswmilj.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elos-W Produktbild ElosWprod.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blanco kranen var skitfin, jag hatar kranar som fm matssons som har vredet under pipen.
Risk att man blöter ner armen när man har bråttom.
Är det godkänt att ha en vanlig avstängningsventil till diskmaskinen inne i skåpet?
 
Milkshaken
abe skrev:
Blanco kranen var skitfin, jag hatar kranar som fm matssons som har vredet under pipen.
Risk att man blöter ner armen när man har bråttom.
Är det godkänt att ha en vanlig avstängningsventil till diskmaskinen inne i skåpet?
Godkänt är det vad jag vet, men inte att rekommendera.... Dom absolut flesta vattenskadorna som uppstår i kök är från Diskmaskiner.... Folk brukar slarva med att stänga av kranen om dom inte ser den....
Dt går att sätta ett fint vred uppe i väggen om man vill,,, tex en fin vanlig kallvattenkran av gammaldags modell....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.