Är detta dyrt ingrepp om man idag har pelarhandfat och toalett som står på golvet?
Något man bör tänka på?
Hela badrummet ska renoveras och väggar och golv sättas nytt.

Tips på prisvärda toaletter och handfat?

Tacksam för info och tips :)
 
Vi har en "golvtoa" idag, men ska sätta en vägghängd istället. Vårt badrum är redan renoverat, så vi ska bara bygga på en "låda" utanpå väggen, hänga toan på den och alltså ha kvar vårt gamla golvavlopp. Vi ska ha en IFÖ sign art. Prisvärd vet jag inte..men snygg ; ) Vi har en Swedbergs idag, och det är ruskigt dålig kvalitet. Dyr var den också.... Köp alltså ingen sådan.
 
Tänkte precis tipsa om att Swedbergs f.n har kampanj där bl a deras vägghängda toalett inkl spolsystem, spolknapp och softclose toasits kostar 2995. Sen såg jag att Karolina33 sågade Westerbergs kvalitet... Om det stämmer på deras produkter fortfarande vet jag inte, men det kanske någon annan kan svara på?

//P
 
Det finns säkert de som är nöjda med Swedbergs, men inte vi. Vi blev avrådda av två rörmokare men struntade tyvärr i det. Jag har aldrig hört något positivt om deras toalettstolar. Vi köpte vår 2004, och sedan dess har vi både fått byta div delar, och den har spruckit inuti skålen. Spolar dåligt och omöjligt att få den att sluta rinna... q(;^;)p
 
Vägghängd toa har vi IFÖ, har fungerat utan problem. Vi gjorde ett nytt badrum i källaren så jag bilade ändå ur golvet för att drar avlopp och isolera inför golvvärmen. Passade på att bila upp ett hål för avloppet i väggen också för att slippa bygga en låda på väggen, jag har aldrig sett en låda som vart snyggt. Det syns att det är en nödlösning. Vi har betonghålsten i väggarna så det är inte så lätt att bila upp lagom stort hål, därför hängde vi toastolen i genomgående bultar med jättebrickor och mutter på baksidan. Men den lösningen förutsätter ju att det funkar i rummet bredvid.
 
Träffade den hantverkare vi ska anlita igår och han avrådde å det bestämdaste från Westerbergs toaletter så vi har strukit det från listan. Vi kommer istället köpa komplett Ifö Sign paket (toastol, spolsystem/fixtur, spolknapp) för 4195 ink moms på badshop.se. Riktigt bra pris...

//P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.