Jag funderar på att installera vägghängd wc i våran tillbyggnad.
Har sett att Hornbach har en modell för omkring 1.100kr vilket verkar billigt, den har vattencistern som är inbyggd i väggen ovanför.

Någon som har några erfarenheter av denna eller något annat tips??
 
Jag har gjort snickerijobbet innan mockar satt upp toan.
Han satt att han skulle hoppa på den för att testa att den satt fast. Alltså. Mycket förarbete och bra förankring om du funderar på vägghängd.
Jag bultade fast två 95x95 reglar bakom innerväggen rakt in i betongen bakom. I dem satte mockarn franska träskruvar.
 
Vi har en vanlig och en vägghängd. Personligen så tycker jag att den vanliga känns stabilare att sitta på när det brakar loss. ::)

Dessutom har jag fått byta packningar i båda stolarna, ett riktigt skitjobb då den ena fick plockas ner i småbitar, och då kanske det kan vara knökigt med inbyggd cistern (inget jag vet, men det kanske bör bara värt en tanke)?
 
Titta på IFÖ's PREMOUNT system innan ni köper en annan vägghängd stol. Genomtänkt, stabilt, inget krav på monsterbultar i väggen för att ta upp krafter i vertikalled.....

 
MathiasS :

Vad är skillnaden på IFÖ´s Premont och IDO´s vägghängda system, samma system vad jag kan se.

Sen att IDO´s toastol är snyggare är ju en annan femma :)
 
vägghängd toa... snyggt kanske lätt städat under men min erfarenhet är att de spolar väldans dåligt. Gör du något mer än bara kissar så räkna med att spola två gånger och att "städa" efter varje gång ;)
 
M@ZE skrev:
MathiasS :

Vad är skillnaden på IFÖ´s Premont och IDO´s vägghängda system, samma system vad jag kan se.

Sen att IDO´s toastol är snyggare är ju en annan femma :)
Jag vet inte exakt. De flesta återförsäljare jag pratade med menade att det inte var några speciella skillnader på dessa system. Jag fastnade för IFÖ pga jag tyckte dokumentationen etc var proffsigare för detta system. Lättare för mig som gör allt själv mao.
 
Mady skrev:
vägghängd toa... snyggt kanske lätt städat under men min erfarenhet är att de spolar väldans dåligt. Gör du något mer än bara kissar så räkna med att spola två gånger och att "städa" efter varje gång ;)
Väljer man för klena rör och för snäv krök kan det säkert bli problem. Fast det gäller ju alla toaletter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.