Hej forumet, första inlägget!

Vi bor i en bostadsrätt (bottenplan i ett 3-plans hus) och ska renovera badrummet. (stambytt -94)

Vår bef. WC-stol är vägghängd med inbyggd cistern. Denna cistern är inklädd med plåt ("plåtlåda" från golv till tak). Har öppnat upp en lucka i inklädnaden och där går VA-stam upp till överliggande lägenheter. I dagsläget är det löst så att de har kaklat mot denna plåtinklädnad på ömse sidor(den står i ett hörn) och dragit upp plastmattan på golv mot denna (kan aldrig tänka mig att det är indraget något tätskikt bakom).

Min fråga är nu när vi gör om och river ut det gamla (kommer behålla wc-stol med inklädnad av märket IFÖ). Ska tätskiktet dras in bakom denna "plåtlåda" eller räcker det med att man viker upp tätskiktsfolien likt som på vägg?

Om tätskiktet ska dras in bakom hela paketet, hur löser man tätningen vid VA-stammen som kommer ner?

MVH
Mathias
 
Jag gissar på att tätskiktet ska dras in bakom och att jag monterar ner hela "paketet". Men där stora stammen kommer ner från lägenheterna ovanför, hur tätar jag denna genomföring i golv på bästa sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.