Hej!

Vi ska köpa en vägghängd toalett och jag undrar nu vilken ni rekommenderar och varför?

Stort tack!
 
B
Ta i alla fall ett välkänt märke. Det är ganska jobbigt att hitta reservdelar om 15år till en okänt toa. Inte så stor chans att de håller reservdelslager heller som de större kända fabrikaten.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Ta i alla fall ett välkänt märke. Det är ganska jobbigt att hitta reservdelar om 15år till en okänt toa. Inte så stor chans att de håller reservdelslager heller som de större kända fabrikaten.
Väldigt bra input!

Vet du vilka märken som är bra, tänker på kvalitet men även allt annat som kommer med en toalett som rengöring, sitter bra mm.
 
BirgitS
Ifö är ett klassiskt märke och de har modeller som kallas för rimfree och som inte har någon spolkant, alltså mycket lättare att hålla rent.
 
  • Gilla
Esmaralda
  • Laddar…
Om det är vägghängd med fixtur med inbyggd spolning så rekoemnderar jag Geberit, och det går ju så klart hänga en skål från IFÖ eller annan valfri på den (y)
 
U
Geberit jag köpt IFÖ, spejar ingen riktig roll vilken av de två du köper men de är de vanligaste och mest installerade. Gustavsberg är rätt stora också.
Som andra sagt skulle jag undvika de mindre aktörerna och speciellt (!) de märkena som är varuhusspecifika,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.