Hej,

Vilken ska jag välja? Måste av utrymmesskäl ha en vägghängd. Vad den kostar är inte så viktigt, huvudsaken den är bra.
 
Tar en vägghängd mindre plats än en golvstående?
 
useless useless skrev:
Tar en vägghängd mindre plats än en golvstående?
Det gäller avloppet, jag var otydlig. Kan enbart gå med avloppet genom väggen.
 
Det finns golvstående muggar med avlopp bakåt. Jag vet inte vad priserna ligger på jämfört med vägghängda, men man slipper jobbet att stabilisera väggen så den håller och är stabil.
 
  • Gilla
spaxx
  • Laddar…
Krilleman
Håll dig till dom större aktörerna så finns det reservdelar lång tid framöver. Alltså IDO, IFÖ, GBG.

P-lås heter bakåtspolande golvstående varianten. Kostar ca 50-60% av en vägghängd WC och du slipper förstärka väggen med fixtur.

IFÖ sign P-lås till OK pris.
https://www.hornbach.se/shop/IFO-To...-sits-686206511/7321567/artikel-detaljer.html

Teknisk ritning av IFÖ golvstående WC med P-lås och dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Förordar ni en golvmonterad toalettstol? Väggen jag har att tillgå är 170mm reglar, ytterst stabil.

Vad jag inte vet, är om en vägghängd är lika bra som en golvmodell. Då tänker jag på stopp i toaletten, rengöring (kanter) och liknande.
 
Vi har sedan 3½ år en vägghängd Ifö med synlig cistern. Den har aldrig krånglat, den upplevs fortfarande som ny. Vi har bytt sits och ring, mest för utseendets skull.

Fördelen med vägghängd är ju att det blir lättare att städa golvet.
 
  • Gilla
spaxx
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Vi har sedan 3½ år en vägghängd Ifö med synlig cistern. Den har aldrig krånglat, den upplevs fortfarande som ny. Vi har bytt sits och ring, mest för utseendets skull.

Fördelen med vägghängd är ju att det blir lättare att städa golvet.
Hej, ja det där med att det är lättare att städa är ju bra, helt klart!
 
Har vägghängd WC sedan -86, har aldrig krånglat mer än fick byta en packning för ca 1 år sedan.
Suveränt, kan ine annat än rekommenderas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.