Bauhaus har en vägghängd toalett för knappt 3.000:- på kampanj just nu. Vilket märke det är vet jag inte men det är ett tyskt märke. Vågar man köpa den?
 
Inte för att det påverkar kvaliteten men det kan ju vara risigt med tillgång på reservdelar om 10 år när holken går sönder i spolmekaniken...
 
Med det priset kan man ju köpa en ny mugg om 10 år när den pajar... det blir bara 300:-/år om man slår ut det. :D

Hälsningar
Capricce
 
Jag ringde Bauhaus och frågade om reservdelar. Fick till svar "inga problem". Jag frågade då om jag kunde återkomma om 10 år och köpa reservdelar. Fick till svar "skulle inte tro det".
 
capricce skrev:
Med det priset kan man ju köpa en ny mugg om 10 år när den pajar... det blir bara 300:-/år om man slår ut det. :D

Hälsningar
Capricce
Tråkigt att man då måste riva en helkaklad vägg för att byta fixtur och spolmekanism.
Hur många tusen blir det om 10 år?
 
annars kan man ju göra en sådan där liten kaklad "låda" eller vad man ska kalla det, men träskiva ovanpå som man lossa smidigt... och gå sönder kan ju vilken toalettstol som helst göra, oavsett märke...
 
wahlström skrev:
annars kan man ju göra en sådan där liten kaklad "låda" eller vad man ska kalla det, men träskiva ovanpå som man lossa smidigt... och gå sönder kan ju vilken toalettstol som helst göra, oavsett märke...
Visst kan alla spolmekanismer gå sönder, men går det inte att få tag på reservdelar så är det inte roligt.
De mer kända märkena är lättare att få tag på reservdelar till.

/Patrik
 
Köpte en vägghängd IFÖ Cera på Hornbach för ca. 3400.
Utanpåliggande cistern är det på den, det kändes tryggare på nåt sätt tycker jag.
 
AnnaKanin skrev:
Jag ringde Bauhaus och frågade om reservdelar. Fick till svar "inga problem". Jag frågade då om jag kunde återkomma om 10 år och köpa reservdelar. Fick till svar "skulle inte tro det".

Hej! ny i forumet. De toasolare som bauhaus säljer kommer från en agentur på Lidingö som heter Langefeld badrum. Det är bra grejor, jag har levererat ett par stycken av dessa stolar med tillhörande fixtur. Även min rörmockare tyckte att det verkade vara bra prylar. Ang reserv delar så finns det i tyskland ifall importören inte skulle finnas kvar. kanske lite krångligare att få tag på men de går. Tillverkaren på stolen har funnits länge tyskland. Ofta är tyska prylar riktigt bra grejor. Verkar som att denna stol är av samma karaktär. Spolknappen är mekanisk och inte pneumatisk vilket också är ett gott tecken!

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.