Snickarna som i höstas bytte en del (10-tal) paneler på huset gillade verkligen sin fog, och lade sån överallt där de kunde komma på.

När jag nu ser på hur det ser ut funderar jag på om det verkligen är så klokt med fog? Se bilder. Är det vanligt att man lägger fog emellan panelen?

Den svarta fogen de använde hade jag köpt: Flugger Wood Seal. Ska vara rätt enligt affären. När jag läser nu står det dock att expansionsfogar inte ska målas över.
https://www.flugger.se/fogmassa/akrylfogmassa/wood-seal/p-WOOD S 20
Den vita är dock värre, och det var någon de hade när min tog slut..

Vad gör man med detta? Försöker ta bort all fog? Det är mycket fog!! Det var väldigt förtjusta i att foga.
 
  • Svart yta med strukturer, skumgummi synligt genom spricka, använt och förslitet utseende, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trämönstrad yta med silikonfog, närbild, texturerad, brun och grå toner, skruvar, vertikal linje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trävägg med lodräta plank och spegelglans, solljus och skuggor, möjlig fuktighet eller kondens.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nmeden skrev:
Snickarna som i höstas bytte en del (10-tal) paneler på huset gillade verkligen sin fog, och lade sån överallt där de kunde komma på.

När jag nu ser på hur det ser ut funderar jag på om det verkligen är så klokt med fog? Se bilder. Är det vanligt att man lägger fog emellan panelen?

Den svarta fogen de använde hade jag köpt: Flugger Wood Seal. Ska vara rätt enligt affären. När jag läser nu står det dock att expansionsfogar inte ska målas över.
[länk] S 20
Den vita är dock värre, och det var någon de hade när min tog slut..

Vad gör man med detta? Försöker ta bort all fog? Det är mycket fog!! Det var väldigt förtjusta i att foga.
Vilka snickare fogar panel, aldrig hört talas om.
Svensk arbetskraft?
 
  • Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
Kan det varit så att brädorna inte målades innan de sattes upp?
 
Trä krymper. Det är bara att måla igen där de syns. Ta sönder blåsorna när du ändå håller på. Där har kåda gjort så att färgen hat släppt

Du kommer knappast märka fogarna efter ett tag ifall du målar
 
  • Gilla
nmeden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.