Håller på att renovera gäst toa och skall snygga till de gamla kopparören som sticker ur väggen. Väggbricka förminskning (har 12mm kopparrör), ja allt är inhandlat, men när jag sitter och planerar så blir jag inte riktigt klok på klämringen. Skall man ha med klämringen om man har en förminskning ? Troligvis inte för det får f-n inte plats ! eller gör jag en tankevurpa ?! Och förminskningen skall väl med långa släta ändan in först mot väggbrickan ?! Instruktionen kring förminskningen är ju inte direkt lysande....


Kopparförminskning för rörinstallation mot väggbricka, utan klämring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
--------------------------------> Mot vägg alltså i botten på väggbrickan ?!
Tacksam för lite tips..
 
Krilleman
Ingen klämring på förminskning!

Se min bifogade CAD-ritning hur brickan och i mitt exempel en vinkelkoppling ska sitta ihop.

Glöm inte stödhylsa i kopparrören, det är stor chans att dom är glödgade eller redan är mjuk prisol.

CAD-ritning av en bricka och en vinkelkoppling för rörinstallation samt instruktion för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ingen klämring på förminskning!

Se min bifogade CAD-ritning hur brickan och i mitt exempel en vinkelkoppling ska sitta ihop.

Glöm inte stödhylsa i kopparrören, det är stor chans att dom är glödgade eller redan är mjuk prisol.

[bild]


Tack ! Misstänkte att det ej skulle vara en klämring, och ffa tack för tipset med riktiningen på förminskningen. då är det alltså den smala ringen som skall in först mot väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.