Hej!

Jag köpt en väggbricka 5869 från RR att övergå från dolda LK PAL till synliga rör i badrummet. I bilden ser det ut som den ska ansluta mot en vanlig klämmringskoppling som 2460. RR's bild ser ut så här:

rr_5869.jpg

Det som jag fick ser ut så här:

vaggbricka.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allting passar ihop men instället för en klämringsformad koppling som bottnar ock klämma fast är det bara en o-ring som täta.

Kommer detta att fungera eller är det nåt annan jag behöver istället.

Tacksam för alla svar.

Mvh,

Alkemist
 
Tack för svaret. Inlägget du länkade till har jag läst men blev inte så mycket klokare. Slutsatsen var "kasta eller reklamera" eller ringa till Trio och fråga dem.

Jag undrar om jag har förstått rätt (att det ska vara en klämrings T-rör eller annat typ). Om det stämmer, är det bara o-ringen som tätar eller har jag missat nåt?

Mvh,

Alkemist
 
Krilleman
Jag vet faktiskt inte, och ställer mig just väldigt frågande hur Trio fått detta godkänt av säker vatten utan att skriva vilken koppling som ska monteras i denna bricka!
 
OK, jag ska lyssna med dem och återkommer. Känner mig inte så dum om en Forumgud är också fundersam ;)
 
Pratade med killen på Trio som har ansvar för denna produkt och det är nämligen så att den är gjort för att kunna kopplas mot nästan alla kopplingar på marknaden. Alltså man behöver inte köpa kopplingen från väggbrickans tillverkare. Såna gillar jag ;)

Det är bara O-ringen som tätar och den är gjort av material som ska hålla länge.

Nu är det bara att skruva upp den på väggen, när jag ha en vägg att skruva upp den på ;)
 
Även Vatettes bricka tätar med o-ring tror jag.

Min funkade iaf fint ihop med en chromad klämringsvinkel från Sigro :)
 
Krilleman
Alkemist skrev:
Pratade med killen på Trio som har ansvar för denna produkt och det är nämligen så att den är gjort för att kunna kopplas mot nästan alla kopplingar på marknaden. Alltså man behöver inte köpa kopplingen från väggbrickans tillverkare. Såna gillar jag ;)

Det är bara O-ringen som tätar och den är gjort av material som ska hålla länge.

Nu är det bara att skruva upp den på väggen, när jag ha en vägg att skruva upp den på ;)
Fortfarande konstigt att Trio fått igenom det! För det är ju just sådana texter som säkervatten ska arbeta bort. "Passar nästan alla kopplingar på marknaden" alltså öppet för en del tolkning, vad klassas som nästan alla?

Och då borde det ju stå i klartext, tex: Kopplas mot valfri klämringskoppling 15mm oavsett tillverkare. Så den som installerar brickan vet att han gör rätt!

Vattette har bara gummi monterat på själva stödhylsan, och tätat koniskt mot själva kopplingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.