Ni som har pappväggar inne..Hur sätter ni upp hyllor och dylikt? Tycker det är svårt att få det att hålla, hur mkt man än pluggar och donar. Finns det nån speciell plugg till papp?

Thomas
 
Pappväggar? Vad är det? Menar du som i Japan? För då tror jag inte att du ska hänga hyllor på dem.. ;)
 
Ja det kanske inte ens heter pappvägg. Det är som packat papper istället för tex Gips. Är nog inte så vanligt
 
Nej, fasen. Jag har aldrig sett det. Men mollyplugg är ju det bästa till alla typer av skivmaterial, har du testat det? Funkar inte det så får du nog vackert skruva i reglar..
 
Testat mollys, men det funkade inte. För mjuk vägg. Är jag ensam om att ha såna här väggar??
 
Funkar det inte med molly?? Skumt... Kan du inte ta ett kort nära inpå så att man kanske ser vad det är?

Vad är det för årsmodell på huset?

Det finns egentligen inget alternativ till molly än andra varianter på molly med större spridning på belastning men dom är tänkta för takmontage och självfall på stödbenen, inte som molly att man tvingar ut vingar med en specialtång.
 
Huset är ifrån -64. Tycker inte Mollysarna fäster ordentligt.

Här är en bild iaf..
 
  • HPIM0802.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som Tretex. Sitter tretexen direkt på en regelstomma (som man skulle gjort med gips idag). Isåfall är nog enda lösningen att hitta reglarna och skruva i dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.