Planritning som visar tvättstuga intill badrum separerade av en vägg med en inritad dörröppning och utrymmesmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Vi ska köpa nyproduktion och har möjlighet att välja lite hur vi vill ha det (under förutsättning att det inte påverkar konstruktion och installationer) Vi har inte träffat projektledaren ännu, men har en sak jag skulle vilja höra med er om. Badrummet är i anslutning till tvättrummet med vägg och dörr. Men jag vill vilja bort dörren/väggen för att jag vill ha ett större utrymme. (Just nu känns både badrummet och tvättrummet så små. Vill hellre ha det i samma rum så det blir större) Men insåg att det säkert inte är möjligt pga vattenskåpet i ena väggen och vattenmätare i andra väggen? Tror ni det går att lösa? Skulle de tex kunna placera det någonannan stans?

Vad tror ni? Vad är era erfarenheter?
Tack!
 
Det där såg ju inte för roligt ut med tvättstugan instängd bakom badrummet, vad är det för hus?

Det ska inte vara något problem alls att flytta de funktionerna så länge man ritar om innan plattan är gjuten. Dock är det troligen inte tillåtet enligt det du skriver, då det ju är installation och ev även konstruktion.
 
Det är parhus.
Åh, hade hoppats på att det skulle gå att göra så, men känns ganska hopplöst nu :( så trist!
 
Vad tråkigt att man inte tänker till mer vid nyproduktion. Hade ju varit bättre att bygga in toastolen i ett litet rum med dörr och sen ha resten öppet. Då kan ju nån gå och göra behov samtidigt som ni får en stor och öppen toa/tvättrum. Det hade vi som småbarnsfamilj uppskattat istället för två små rum till badrum och tvättrum. Om man vill förbättra ljudnivån går det ju att bygga in tvättmaskin och torktumlare bakom nån sorts garderobsdörr.

/HLH
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
En lösning jag har funderat på är typ att göra något såhär? Att man tar bort dörren och väggen ovanför dörren. Gör väggarna på sidorna smalare så det ändå blir lite mer öppet.. Eller blir det bara konstigt tycker ni?? Och minskar det värdet på huset kanske?
 
  • Modernt badrum med vita kakelväggar, toalett till vänster och utsikt mot en liten tvättstuga genom en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Många vill nog kunna stänga till om tvättrummet eftersom ett sånt ju inte alltid är så prydligt med hängande tvätt mm. och man vill därför inte att gäster ska se det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Många vill nog kunna stänga till om tvättrummet eftersom ett sånt ju inte alltid är så prydligt med hängande tvätt mm. och man vill därför inte att gäster ska se det.
Ah det förstår jag. Men i detta fall så är tvättrummet så litet. Skulle tvätten hängas där inne på ett sånt där tvättställ så kommer man knappt kunna öppna dörren in dit.
 
D deeply89 skrev:
En lösning jag har funderat på är typ att göra något såhär? Att man tar bort dörren och väggen ovanför dörren. Gör väggarna på sidorna smalare så det ändå blir lite mer öppet.. Eller blir det bara konstigt tycker ni?? Och minskar det värdet på huset kanske?
Just så skulle jag göra! :)
 
D deeply89 skrev:
En lösning jag har funderat på är typ att göra något såhär? Att man tar bort dörren och väggen ovanför dörren. Gör väggarna på sidorna smalare så det ändå blir lite mer öppet.. Eller blir det bara konstigt tycker ni?? Och minskar det värdet på huset kanske?
Vill man fortsätta på den linjen kan de kanske tas ner så det bara blir halvväggar kvar. Och t.ex. ställa någon grön växt på dem. Vattenmätare behöver väl inte sitta så högt över golvet?

BirgitS BirgitS skrev:
Många vill nog kunna stänga till om tvättrummet eftersom ett sånt ju inte alltid är så prydligt med hängande tvätt mm. och man vill därför inte att gäster ska se det.
Om behovet bara finns ibland kan man göra det med ett snyggt draperi som tar mindre plats när det inte används.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.