Tänkte renovera om vardagsrummet och tapetsera om. Har ett hus från 60 talet med väggar av någon form av spånskiva. Det har blivit sättningar på vissa ställe så det är smala utbuktningar som löper från tak till golv på några ställen. Kan jag slipa ner dessa, eller ska jag sätta renoveringsgips innan jag tapetserar? Eller bör jag byta alla väggar och slänga upp nya skivor? . Se bild :) tacksam för svar.
 
  • Vardagsrumsvägg med vita tapeter och sättningar som löper lodrätt, radiator till vänster, delar av möbler syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Det är tyvärr väldigt svårt att se skadorna du beskriver på bilden.. Kan det vara Tretex?
Gips, renoverings- eller tjockare standardgips är ju ett snabbt sätt att få en slät vägg.
 
Svårt att se på bilden men jag tror det är skarvar därunder med inga remsor/dåliga remsor. Skarvar mellan skivorna alltså. Jag tror att om du skär bort några centimeter på var sida om utbuktningen så har du nog svaret. Det räcker säkert med nya remsor och spackel så sparar du jobbet med nya gipsskivor.
 
  • Gilla
Dirtzors
  • Laddar…
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Svårt att se på bilden men jag tror det är skarvar därunder med inga remsor/dåliga remsor. Skarvar mellan skivorna alltså. Jag tror att om du skär bort några centimeter på var sida om utbuktningen så har du nog svaret. Det räcker säkert med nya remsor och spackel så sparar du jobbet med nya gipsskivor.
Tack... skall testa.
 
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Svårt att se på bilden men jag tror det är skarvar därunder med inga remsor/dåliga remsor. Skarvar mellan skivorna alltså. Jag tror att om du skär bort några centimeter på var sida om utbuktningen så har du nog svaret. Det räcker säkert med nya remsor och spackel så sparar du jobbet med nya gipsskivor.
Det stämde det du sa. Tog bort taklisterna och som du skrev, det är skarvarna. Tack återigen.
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.