Hej
(Eventuellt har jag frågat just denna fråga för några år sedan, men jag hittar inte igen den)

Har denna situation i en liten utbyggnad. Golv är isolerat, väggen är isolerad. Väggen ska kläs med Osb och gips, golvet ska läggas med golvspån, eventuellt med infällt vattenburen värme.

Frågan är nu vad skulle ni lägga igen först?
Det borde vara något som är brukligt att göra först, jag gissar på väggen.


I händelse av framtida vattenskada som förmodligen i första hand skadar golvet så kanske det är bäst att sätta igen väggar före golv, så osb:n inte står på golvspån som måste bort tänker jag.

Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
 
  • Isolerade väggar och golv i en utbyggnad, väggen med stenull och träreglar, golvet med OSB-skivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fredand44 skrev:
Hej
(Eventuellt har jag frågat just denna fråga för några år sedan, men jag hittar inte igen den)

Har denna situation i en liten utbyggnad. Golv är isolerat, väggen är isolerad. Väggen ska kläs med Osb och gips, golvet ska läggas med golvspån, eventuellt med infällt vattenburen värme.

Frågan är nu vad skulle ni lägga igen först?
Det borde vara något som är brukligt att göra först, jag gissar på väggen.


I händelse av framtida vattenskada som förmodligen i första hand skadar golvet så kanske det är bäst att sätta igen väggar före golv, så osb:n inte står på golvspån som måste bort tänker jag.

Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Ha ha, misstänker att jag nog hade fel angående min gissning. Igår när jag höll på med osb:n så trampade jag igenom ett fack och landade i utrymmet under. Förbaskat oxå, även om det gick hyfsat bra med mig.
Mvh
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.