hej igen alla,,,har ett garage som jag har tänkt inreda till ett sovrum,,,garaget är är byggt på plintar idag,,,,med grus på botten,,,har funderat fram och tillbaka om jag ska gräva ur och gjuta platta eller...tog ut en byggfirma som tittade på detta ,,,dom tyckte att jag kunde lägga lekablock som ram..stryka på kallasfalt och sedan lägga på tjärpappsremsor på leka blocken,,,sedan skruva i asfaboard underifrån på regeln lämna ca 10-20 centimeter mellan rum till backen sedan lägga i 20 centimeter isolering och sen på med golvplank...i leka blocken skulle jag sätta 2 stycken ventilgaller för ventilation inunder,,,,,vad tycker ni? är lite osäker än hur jag ska göra.............kom me tips gärna
 
Jag har ingen koll på det där med grunden, tänkte bara säga att kommunen inte brukar vara positiva till sovrum i garage, men det kanske du redan visste.
 
hej nej det visste jag inte,,,förstår inte vad det skulle vara för hinder för det,,,det finns tak och väggar där redan..det behövs bara göra grund,,garaget sitter ihop med övriga huskroppen
 
Och varför ska man berätta för komunen allt man gör, själv tycker jag at dom ska skita i om jag sover på garagegolvet eller inte -men politiker tycker ju om att lägga sig i vad andra gör.
 
japp *skrattar*
 
ecke skrev:
Och varför ska man berätta för komunen allt man gör, själv tycker jag at dom ska skita i om jag sover på garagegolvet eller inte -men politiker tycker ju om att lägga sig i vad andra gör.
Nu har du nog väl ändå fel attityd. Hur skulle det se ut om inte storebror bestämde allt i ditt liv. Jag tycker att kommunen ska bestämma vilka kläder man skulle ha på sig för utomhusaktiviteter också. Kläderna ska vara nogrant utformade med avseende på hur bebyggelsen ser ut i området. Betänk följande hemska scenario:
Jag står och tuktar min perfekt skötta gräsmatta utanför min en och en halvplansvilla iförd icke förargelseväckande kläder och helt plötsligt går min granne ut och hämtar sin tidning iförd en röd pyjamas. Hela min världsbild rubbas! Så kan man väl inte vara klädd. Hur disharmoniskt blir inte landskapet? Jag som ska titta på hans kläder borde väl ha något att säga till om hur han klär sig! Jag ringer då resolut till kommunens klädhandläggare som gör en brandkårsutryckning och bötlägger grannen med vite om han inte tar på sig Områdeskläderna. Vill grannen klä sig i kläder som avviker från Områdeskläderna så har grannarna givetvis rätt att överklaga. Rätt ska vara rätt! ;)

mvh
Lillebror David som gör en OTA
 
David skrev:
Lillebror David som gör en OTA
;D Hörru David, var får du dina idéer ifrån? ??? ;D
 
Detta kan bli en rolig trå det ;D
 
Kommunen är enna roliga prickar de ville att min kompis skulle dra skorstenen till sin kamin i källaren genom badrummet på första våningen problemet var bara att där stod det ett badkar ;D.

 
kan ju bli bubbelkar, varmt och skönt.
 
När det gäller kommunens rätt (eller fel) att lägga sig i hur man använder sitt garage,. Det handlar ju om att man i de flesta fall får bygga garage UTÖVER den maximala tillåtna byggnadsytan på tomten. och den kan man ju ha åsikter om. men jag tror att de flesta av oss kan vara överens om att om alla kunde bebygga ex. 99% av sin tomtyta i ett villakvarter så är det ju inte ett villakvarter längre. Så det är väl ändå bra med någon sorts regler, men som sagt varför skall dom hindra just MITT bygge?

Om du gör om garaget idag, så vet kommunen att om något år så kommer du in med ansökan om att bygga garage, för det har du ju inget längre, och sedan inreder du det också...
 
Ja att komunen bestämmer hur mycket man får bygga är ju bra det håller jag med om mne personligen så tyckerjag att dom ska s-ita i vad jag gör inne i huset (boverkets krav mm) vill jag sova i garaget och mecka bil i vardagsrummet så är väll det OK praktis dessutom att tvätta motordelar i diskmaskinen ;D
 
Immobil skrev:
;D Hörru David, var får du dina idéer ifrån? ??? ;D
;D ;D ;D
Måste medge att det var det mest utspejsade inlägg jag gjort och jag har nog gjort en del sådana. Lite berodde det på att jag hade lite tråkigt på jobbet. Lite berodde det på min frustration att leva i en storebrorsstat och min upplevelse att de flesta verkar tycka att det ändå är helt OK. Blir nog att sluta slåss mot väderkvarnarna så småningom och ta med mig min väpnare, Lisa, och fly fältet. ;D

mvh
David
 
David skrev:
Blir nog att sluta slåss mot väderkvarnarna så småningom
Utmaning eller.......
Hukar mig så länge ;) ;D
 
David skrev:
;D ;D ;D
Måste medge att det var det mest utspejsade inlägg jag gjort och jag har nog gjort en del sådana. Lite berodde det på att jag hade lite tråkigt på jobbet. Lite berodde det på min frustration att leva i en storebrorsstat och min upplevelse att de flesta verkar tycka att det ändå är helt OK. Blir nog att sluta slåss mot väderkvarnarna så småningom och ta med mig min väpnare, Lisa, och fly fältet. ;D

mvh
David





emigrationsplaner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.