Har under en massa år gått hos en privattandläkare. När My dentist etablerade sig var det många privattandläkare som gick över till företaget.
När jag gick hos privattandläkarens mottagning blev det nästan alltid bara en kontroll och så skrapade han bort lite tandsten.
När hanflyttade över till My dentist har han alltid hittat två tänder som behöver repareras och med tanke på att My dentist har varit verksam i några år tycker jag att han borde ha lagat alla tänder. Dessutom rekommenderar han mej att besöka tandhygienisten eftersom han på första kollen inte tar bort tandsten. Det här innebär att min tandläkarräkningar har gått upp från 700:- till ca 4500:-om året.
Funderar över hur länga kan man räkna med att de nya plomberna håller. Om man bytt ut alla amalganplomber är det normalt att man behöver byta ut två plomber om året om man sköter sina tänder.
Tandhygienisten visade en röntgenbild på hur tandsten ser ut. På bilden kunde jag se mina framtänder men varje gång min tandläkare tagit röntgenbilder har han bara kollat tänderna på sidan? och då borde inte framtänderna synas på röntgenbilden.
Vad tycker ni om Mydentist
 
N nallepu skrev:
Vad tycker ni om Mydentist
Bara namnet ger mig rysningar!
 
Jag har ingen aning om My Dentist så den kan jag inte kommentera, men jag kan tipsa om Folktandvården. Jag vet inte om det gäller hela Sverige, men åtminstone i min hemkommun erbjuder de tandvård till fastpris. Jag betalar en dryg hundralapp i månaden. Då ingår en undersökning var 18:e månad och gratis åtgärd av alla skador/hål/felaktigheter de upptäcker då eller som jag själv råkar ut för. ALLT utom estetiska åtgärder (som tex tandblekning) ingår.

Jag är väldigt nöjd med den och den har lönat sig flera gånger om. Bara drygt ett halvår efter att jag tecknat abbonnemanget sprack en av hörntänderna (en gammal amalgamfyllning hade pressat sönder tanden inifrån). Det var bara att ringa och boka tid så fixade de det! Har haft ett litet hål som upptäcktes vid den ordinarie undersökningen. Fixat. Vid senaste undersökningen konstaterades tandsten. Direkt bokning hos tandhygienisten med en extra uppföljning sex månader senare. Allt har rymt inom den där dryga hundralappen i månaden. Jag tror dock att avgiften kan variera beroende på hur friska tänderna är vid första undersökningen som behövs för att man ska få teckna abbonnemanget.

Enda "felet" som jag noterat är att de har en ganska hög personalomsättning (åtminstone på "min" klinik) så det är olika tandläkare nästan varje gång, men samtliga har varit kunniga och det går i alla fall inte att vara social när man ligger där med munnen vidöppen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.