Hej!

Vi har köpt ett hus från 58 som vi ska bygga ut och ge en mer modern touch. Som fasad ska vi ha Tepro fasad-skivor och vissa träinslag. Arkitekten som vi samarbetar med har föreslagit mycket mörkt grå fasad. Nästan svart. Vi tycker det låter jättesnyggt men sen blir man tveksam när man nästan bara ser vita putsade hus överallt. Är det någon därute som har lite läckra bilder på mörka hus?
Bifogar en bild på huset, inte bästa färgåtergivningen eftersom den är gjord i Solidworks.
Föreställ er tak och hängrännor i aluzinktak, Fönster i alumium, träpartier i cederträ och mörkröda dörrar. Foton på mörka, moderna hus är det efterfrågan på här alltså.
Tack!

Mvh,
Y19
 
  • Huset 2.jpg
Hej
Vi har Ncs S 6502-Y på vårt Hj-hus Björken. med S 0502y på detaljer.
Anders
Huset finns på Hj hus hemsida
Anders
 
Jag har två svarta hur i mitt område. Jag tycker det är sååå snyggt på deras trähus!!! Hade jag haft trä hade jag inte tvekat! Kul med lite nytt mot alla hemska kulörer som folk måla sina hus i :-D. Ska se om jag kan ta några bilder lite diskret..men jag vågar inte lova.
 
Jag tycker också att det är grymt läckert med mörka hus, men.............



hur länge tycker jag det?

Det kan ju vara så att det är en modenyck med svart eller mörkgrått, o då kan det vara svårt att måla om.
 
vi har visserligen inte svart grå men du kjan få se en bild ändå...=)
 
  • DSC01670-1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vårt hos är svart... bifogar bild

påminner lite om ert !
 
  • bild060_1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jeppeknaster skrev:
Pinc House

hur läckert som helst! :)
Oj, jag kan verkligen inte avgöra om jag älskar eller hatar det. Troligen båda samtidigt men häftigt var det i alla fall.
 
JKPK_peter skrev:
vårt hos är svart... bifogar bild

påminner lite om ert !
Snyggt! Ja det har vissa likheter, det är ungefär den färgen vi ska ha...
 
Tror det kan bli jättesnyggt. Man ska inte vara rädd för en dramatisk färg, bara för att grannarna kör med gult och rött.
Hittade en bild på en Willa Nordic, ser superfräscht ut, tycker jag:
imageview.cfm
 
Hejsan,

Det är helläckert med mörk färg på fasaden! ;) Trivselhus har flera inspirationsbilder på hus med svart fasadfärg, kika in där.

Kika även hos andra hustillverkare, kanske finns det fler som har inspirationsbilder med den fasadfärg du är intresserad av.

Lycka till med ditt val!
Mvh Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.