Först lite bakgrundsinformation; vår murstock är inbyggd bakom två gipsväggar och brevid den har föreningen dragit VA upp till lägenheten ovanför oss, vilket är en vindsvåning.
Se på bilden hur de har lämnat taket.. Ser ju rent ut sagt för jävligt ut! Eller? Kan man acceptera att det ser ut så? För vi vill ju ta fram murstocken, men nu har vi både trasigt tak och VA-rör att tänka på.. Måste vi byta ut hela taket? Hur gör vi?
 
  • rör3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har svårt att förstå vad och hur du fotograferat men det ser inte vackert ut.
 
daviden ---> Jag har sågat upp ett hål i en vägg (utbyggnad) och fotograferat upp i taket.. Det man ser är alltså vårat tak där VA går upp till vångingen över oss... och så ser man ju oxå ett riktigt dåligt utfört jobb :p
 
ser ju ut som om de slagit ner röret genom taket :( inte vackert gjort iaf
 
Det ser lite grovhugget ut men bakom gipsskivor tycker jag att det får se ut lite hur som. Om man sen vill ta bort gipsskivorna för att ta fram murstocken så får man väl lösa de skavanker som döljs.
Att flytta röret gör man nog inte i oträngt mål. Däremot kan man ju klä in det och laga taket med gips tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.