Hej, vi funderar på att sätta upp en friggebod på tomten. Vad tror ni om Jem och Fix träfriggebod Thor?
 
Upplevs som en lite större fågelholk om du/ni är vuxna.
 
K Kling 1 skrev:
Upplevs som en lite större fågelholk om du/ni är vuxna.
Hahahaha, sant, men den är billig, och en med en riktig dörr är bra mycket dyrare.
 
😀Tror nog det går att åstadkomma mycket bättre i lösvirke o hjälp/tips från forumet om det behövs. Skissa lite o kolla priser på virke.
 
K Kling 1 skrev:
😀Tror nog det går att åstadkomma mycket bättre i lösvirke o hjälp/tips från forumet om det behövs. Skissa lite o kolla priser på virke.
Det kan man säkert, om man är hantverkare :), men både jag och min sambo är lekmän. Är det inte väldigt svårt?
 
Tänkte ni köpa två för att komma upp i 15 kvadrat?
 
useless useless skrev:
Tänkte ni köpa två för att komma upp i 15 kvadrat?
Nänänä, en är på 11.6kvm...
 
_Funderaren_ MoaAlicia skrev:
Det kan man säkert, om man är hantverkare :), men både jag och min sambo är lekmän. Är det inte väldigt svårt?
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/forrad/
Kolla denna sida för idéer och inspiration.

Om ni väljer ett ”färdigt förråd” för ca 12k så ska det monteras, säljs ju oftast i byggsats.
Självklart förstår jag att om ni inte har erfarenhet av att bygga så kanske ni behöver ta in hjälp med montering. Då kostar ju det också.

Om ni väljer lösvirke så får ni större möjligheter att påverka storlek o placering av dörr o ev fönster mm.
Inköp av bättre fönster o dörrar, finns ju en begagnat marknad osv.

Det blir dyrare med lösvirke om ni inte kan göra åtminstone en del själva. Men ni får betydligt mer kvalitet än det ”färdiga”förrådet.

Har ni bra vänner/ släktingar med kunskap så fråga om tips o hjälp. Alla som byggt något har ju också gjort det för första gången en gång.
”Våga fråga”är en bra devis😀.
 
  • Älska
_Funderaren_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.