Sitter och försöker blida mig en uppfattning om vad som är bra och dåligt när det kommer till vitvaror. De enda produkterna som jag har estetiska krav på är fläkt, häll och ugn. Resten av produkterna kommer byggas in.
Så ge mig gärna lite feedback på följande produkter, är även nyfiken på läsarnas åsikter ang kyl och frys. Bra kyl och frys för inbyggnad till humant pris?

Tacksam för svar.
Ugn:SmegSC700AX-87 645:-
Spis:CylindaIHI 4867 995:-
Fläkt:FjäråskupanExklusiv 90 Rostfritt8 680:-
Diskmaskin:CylindaDM 750 FI9 380:-
Tvättmaskin:CylindaSverige 10-25 993:-
Torktumlare:CylindaSverige 10-26 295:-

Priserna är tagna från Prisjakt.se för att få ett hum av vad saker och ting kostar. Är detta onödigt dyra saker eller ska man rentav lägga mer pengar för att få bättre prylar?
Många frågor men är ganska vilsen.
Vitvarorna ska sitt i ett lantkök från Qvesarum är det tänkt.
 
Hällen: Den stora plattan verkar bra, men de andra är bara 18 cm. Det tycker jag är för litet om man ska steka eller har en stor kastrull. På en 80 cm häll borde näst största plattan kunna vara ca 21 cm.
 
Ok, kikar vidare på häll. Tycker iofs att priset är ganska inbjudande, de flesta hällar som blir lite större tenderar att bli väldigt dyra.
 
v_skogh skrev:
Ok, kikar vidare på häll. Tycker iofs att priset är ganska inbjudande, de flesta hällar som blir lite större tenderar att bli väldigt dyra.
Jo men så är det ju en cylinda... Fiat är billigare än BMW också....
 
Bilreferenser har jag bra koll på, är verkligen Cylinda så dåligt?
Jag tänker gärna om men ge mig feedback.
 
H
Cylinda tvätt och disk är nästan det bästa du kan få för pengar. Deras tvätt är helt överlägsen andra då deras upphängning är helt ljudlös. Har både tvätt och disk från dem och är mycket nöjd. Att det sedan är tillverkat i Sverige är ju extra bra. Men de heter igentligen Asko.
 
Om det nu vore så att Cylinda trots halva priset skulle vara lika bra som alla andra, hade det då funnits något annat än Cylinda? Nej knappast, man får vad man betalar för, även när det gäller vitvaror....

....men å andra sidan är kvalitén på vitvaror ändå kass över lag just nu så du kanske gör rätt som köper en billig pryl när det är stor chans att om 5 år tvingas man köpa nytt....
 
hokanp skrev:
Cylinda tvätt och disk är nästan det bästa du kan få för pengar. Deras tvätt är helt överlägsen andra då deras upphängning är helt ljudlös. Har både tvätt och disk från dem och är mycket nöjd. Att det sedan är tillverkat i Sverige är ju extra bra. Men de heter igentligen Asko.

Detta är ungefär vad jag har hört också. Men menar du att jag ska köpa Asko hellre än Cylinda? Asko är väl Cylindas "internationella" märke som nu börjat säljas även på hemmamarknaden. Så just tvätt och disk har jag ganska klart för mig, det kommer bli Asko eller Cylinda lite beroende på vilka priser jag kan få.
När det gäller ugn är det inget snack, vi ska ha den Smegugnen jag länkat till. Här bestämmer utseendet. Det samma gäller med fläktkupan och mig veterligen tillverkar inte Fjäråskupan skit?
Det som jag således är osäker på är kyl, frys och häll.
 
H
Asko och Cylinda är samma maskiner bara marknadsförs under olika namn.
 
H
v_skogh skrev:
Detta är ungefär vad jag har hört också. Men menar du att jag ska köpa Asko hellre än Cylinda? Asko är väl Cylindas "internationella" märke som nu börjat säljas även på hemmamarknaden. Så just tvätt och disk har jag ganska klart för mig, det kommer bli Asko eller Cylinda lite beroende på vilka priser jag kan få.
När det gäller ugn är det inget snack, vi ska ha den Smegugnen jag länkat till. Här bestämmer utseendet. Det samma gäller med fläktkupan och mig veterligen tillverkar inte Fjäråskupan skit?
Det som jag således är osäker på är kyl, frys och häll.
Ta INTE Siemens vad du än gör.
 
H
jhenrikj skrev:
Om det nu vore så att Cylinda trots halva priset skulle vara lika bra som alla andra, hade det då funnits något annat än Cylinda? Nej knappast, man får vad man betalar för, även när det gäller vitvaror....

....men å andra sidan är kvalitén på vitvaror ändå kass över lag just nu så du kanske gör rätt som köper en billig pryl när det är stor chans att om 5 år tvingas man köpa nytt....
Precis därför betalar jag lite extra för att få en Cylinda.
 
Bosch kyl, frys och häll? Bra eller inte?
 
H
Bosch är samma som Siemens, akta dig.
 
hokanp skrev:
Ta INTE Siemens vad du än gör.
Tvärtom...Siemens är nog det märke som ger mest valuta för pengarna idag....
 
hokanp skrev:
Precis därför betalar jag lite extra för att få en Cylinda.
Extra, jämfört med vaddå? Vitvaror från Rusta eller ÖB?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.