Hur mycket tror ni det kostar att anlita en kakelsättare (svart) för att sätta upp kakel utanpå befintligt kakel på ca 3 kvm. Bor i Skåne. Någon som känner en riktigt duktig kakelsättare? Vi är extremt petiga med resultatet ;0)
 
250 pistoler i timman skulle jag gissa på............
Dock kan det bli något dyrare till ett så litet jobb då det knappast lönar sig annars.
 
Undrar över priset, vill betala svart, på gammalt kakel och extremt petiga med resultatet. Låter som en svår kalkyl =)
 
Hej
Vi betalade 1800kr inkl moms för att få ca 1,4 kvm uppsatt över diskbänken. Vi betalade "vitt". Det var ett fast löpmeterpris och kanske hade det varit billigare per timme. Men att hitta någon seriös som sätter nytt kakel ovanpå det gamla? ...
fialotta
 
Fru_Skogsberg skrev:
Hur mycket tror ni det kostar att anlita en kakelsättare (svart) för att sätta upp kakel utanpå befintligt kakel på ca 3 kvm. Bor i Skåne. Någon som känner en riktigt duktig kakelsättare? Vi är extremt petiga med resultatet ;0)
3000 kr, för 3 meter, för att riva ner det gamla och sätta upp det nya, inklusive allt. Dom siffrorna fick jag av största kakelfirman här i stan.
 
Josh : Vilken stad talar vi om? Malmö? Låter som ett bra pris i mina öron. Tack!
 
Fru_Skogsberg skrev:
Josh : Vilken stad talar vi om? Malmö? Låter som ett bra pris i mina öron. Tack!
Västerås, och när jag säger "inklusive allt" menar jag givetvis inte inklusive kaklet. :) Om nu någon antog det. Bara allt annat.
 
N
haha varför betala svart om man är extremt petig med resultatet? Tänk på hur det brukar vara när hantverkare vart hemma... om det dessutom är svartjobb har man ju ingen möjlighet att få fel åtgärdade...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.