Har fått ett prisförslag på en hörmann 42mm isolerad med promatic öppnare. Dessutom skall ett eluttag installeras och öppningen skall kläs in med 3 plåtar runt om (~20cm breda för att täcka eftersom vi har ett putsat garage)

Priset hamnade på 21400:- efter rotavdrag. Tycker det känns lite väl saltat efter vad man läst hört. Skall be om ett förslag på en crawfort också.

Är det orimligt att tycka att man skulle kunna komma undan med 15-17 tusen för detta?
 
Kostar inte enbart port och motor mellan 15-17000:- ?
Eller vad får man ge enbart för dessa 2 saker?
 
Hej, Jag fick pris på två st 3000x2125 mm, 40 mm isolering, komplett med automatik, installerat och klart.
35000, alltså 17500 per st.
Jag vet att Skånska byggvaror säljer portar med motor för ca 10000 kr, men jag vet ej hur kvaliteten är på dessa. Och för det priset får du ju montera själv.
 
Jag har 2st SKBV-portar, kan inte klaga på nåt än, har varit med om 1 vinter så här långt.
En kille som monterade Hörmann portar va in i garaget och kikade lite på dom då han inte sett några IRL tidigare, och han sa att han var imponerad över vad han såg, med avseende på pris och jämfört med tex Hörmann - men det kan han ju sagt för att vara snäll också - men detta var vad han sa. :)
 
hörman har ju kampanj på port med öppnare för 12500 men sen tillkommer ju jobb och plåten då förståss
 
FredrikR skrev:
Kostar inte enbart port och motor mellan 15-17000:- ?
Eller vad får man ge enbart för dessa 2 saker?
Hörmann har ju som sagt ett erbjudande på 12500:- men den porten är om jag förstått det rätt motsvarande EPU, dvs 42/20mm isolering.

Vi får nog ge ungefär 17 för prylarna så själva jobbet är väl kanske inte så mycket att klaga på.

lordi skrev:
Hej, Jag fick pris på två st 3000x2125 mm, 40 mm isolering, komplett med automatik, installerat och klart.
35000, alltså 17500 per st.
Jag vet att Skånska byggvaror säljer portar med motor för ca 10000 kr, men jag vet ej hur kvaliteten är på dessa. Och för det priset får du ju montera själv.
Vår port skall bara vara 2500*2000 alltså är ju ditt pris klart billigare trots att vi skall ha lite plåt. Var var detta någonstans?

SKBV har dessutom nackdelen att de bara finns i 2400 bredd. Garaget är alldeles för litet som det är och då vill jag inte minska öppningen också.

Alternativet är ju att beställa från Tyskland och installera själv. Men det kommer antagligen att ta omotiverat mycket tid för mej att göra det. Med tanke på hur mycket vi vill göra med huset får man prioritera vad man gör själv och vad man hyr in folk till :|
 
Stämmer EPU är 42/20. Borde jag ju ha tänkt på, har ju sådanna själv ....
 
Nu är porten beställd iaf. Verkade som att vi kunde få den installerad redan nästa vecka. Isf är det ju snabba ryck :)

Tack för alla svar. Är lite velig, oftast på grund av snålhet :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.