http://www.dewalt.com//ProductImages/imports/US_Images/Dewalt/2697069_DW3311_1.jpg

Jag hittade detta blad i hyllan och köpte det mest på kul. Det avverkar som bara sjutton och sågar rakt alldeles av sig själv. När jag försökte köra sticksågen mot ett anhåll för att testa om det gick fortare att klyva en bräda än med handcirkel så ville det sig inte, utan bladet började följa fibrer och gick på sniskan. Visst, ett trevligt blad, men vad skall jag egentligen använda det till? Någon som har hittat ett bra användningsområde?
 
C
Såga grova brädor/plank på tvären kanske..?
 
De där bladen är gjorda för att man ska komma ända intill en vägg med sticksågen, t.ex. för att jacka ur i ett golv osv. Har aldrig provat dock.
 
Mr Handyman skrev:
De där bladen är gjorda för att man ska komma ända intill en vägg med sticksågen, t.ex. för att jacka ur i ett golv osv. Har aldrig provat dock.
Helt rätt, och de är toppen till just detta. Jag har alltid 1 i lådan och byter från mitt vanliga blad när jag har kört foten på sticksågen in till väggen och har någon centimeter kvar. Men de är rätt dyra så jag använder dem bara då, och byter sen snabbt tillbaka till ett vanligt blad igen.
 
bra tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.