Hej hyr en lägenhet i ett trevåningshus högst upp. Hyresvärden vill bygga bort problemet med panel..
Min erfarenhet skriker nej vad säger eran ..

Mvh peter
2015-01-28 13.30.24.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2015-01-28 13.31.44.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sanera möglet först och främst, och samtidigt ta reda på rotproblemet till fuktskadan.
 
Tack!!

så långt är jag med men hur kan jag få möjlighet att utreda vilket mögel det är och om det är farligt för jag har en liten kille på 7 månader. vilka insatser har jag rätt att använda mig av när jag har en hyresvärd som inte vill betala för sig och jag har inte lust att betala när hyran är hutlös. kan jag få en del av hyran låst tills mitt problem är löst??..
var kan jag få möglet testat utan höga kostnader ??
 
Vansinne att "lösa" problemet genom att bygga in fukt med paneler......
Är du medlem i hyresgästföreningen? Om inte, bli det. De har väl fortfarande en juristhjälp av något slag antar jag, de borde kunna hjälpa dig.

Testa möglet har jag ingen aning om var/hur man gör men den kan du säkert få hjälp med där också.

Lycka till!
 
Du kan betala in hyran hela eller delar till ett konto administrerat av Länsstyrelsen och meddela hyresvärden.

Det är viktigt att du inte struntar helt att betala hyran för då riskerar du att mista hyresrätten (vräkt).

För att få det juridiskt riktigt kan du kontakta Länsstyrelsen och fråga hur du skall göra.
Det är allra bästa är ju naturligtvis att ha någon till hjälp som är jurist el.likn. Hyresgästföreningen är ju ett alternativ som nämndes innan.
 
Tack för era svar !!

hyresgästföreningen har varit i huset men inte lyckats så bra tidigare med hyreshöjningar mm. två gånger på senare tid har det varit diskussioner om tvångsförvaltning i tidningen. men tack för tipset om länsstyrelsen för där kan jag själv gå vidare och samtidigt se till att pengar inte betalas ut innan problemet är åtgärdat..

tack för tipset..
 
Jag har bara ett råd. Flytta så fort som möjligt. Hellre att jag pendlar en längre sträcka (ifall det är omöjligt att hitta något nära) än att jag bor kvar i en mögellägenhet och hyresvärden verkar vara ett svin. Det lär ju som att det var omotiverat hög hyra också. Tänk på vad du utsätter lillkillen på 7 månader för.
 
Har det varit diskussioner om tvångsförvaltning så flytta så fort som möjligt, sådana diskussioner dyker knappast upp utan orsak. Om du får dubbla hyror så kolla om du kan deponera pengarna hos länsstyrelsen, då kanske du kan få tillbaks dem sen. Man ska inte behöva betala för att bo i en mögellägenhet.

Så länge du bor kvar där så tvätta bort möglet med klorin och vädra ordentligt.

Det där ser ju blött ut på golvet. Vilket inte är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.