Hej! Jag och min man håller på och hjälpa mamma renovera deras nyköpta gamla hus men vi har kört fast lite tankemässigt tror jag. Tidigare ägare har satt fina fejk-balkar i taket i vardagsrummet som dom vill ha kvar.
Men efter att ha rätat upp väggen är avståndet till balken olika djupt upptill. Förut satt där en list och någon list ska upp nu med, men vad fasen sätter vi för någon variant nu när det är ojämnt utan att det ser helt stört ut 😅
 
  • Fejk-balk i taket på ett vardagsrum med ojämnt avstånd till vägg upptill efter rättning, osäkerhet kring val av list för att dölja ojämnheterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en ojämn list ovanför fejk-balkar i ett vardagsrum med vitmålade väggar och bruna trädetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rättad vägg och fejk-balk i taket i ett vardagsrum, där man ser att avståndet till balken är ojämnt upptill, och två skruvade golvplattor syns i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
surris
Skulle sett till att skära gipsen snyggt mot balken och skippa list, de blir snyggast. Just nu ser det sådär ut men går att spackla, risken är att det spricker när det är så stora glipor. Tapet eller väv över gör det bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.