Vad ska vi göra? Bor i ett äldre hus men en hall på övervåningen som golvet lutar åt olika håll. I nuläget är det en heltäckningsmatta där o att lägga laminat går lixom inte. Frågan är Kan man lägga en ny heltäckningsmatta uppepå den gamla? Limma den på nåt vis? Och isåfall tips på vad för slags matta🤗
 
S
Vet du vad som finns under heltäckningsmattan? Har du tur så är den eventuellt fäst med matttejp runt om eventuellt spikad/häftad. Jag hade nog tagit bort den gamla mattan, det kan ju vara så att det behövs lite golvspackel eller flytspackel för att få det tillräckligt jämnt för vilket golv som helst.
 
S Screew skrev:
Vet du vad som finns under heltäckningsmattan? Har du tur så är den eventuellt fäst med matttejp runt om eventuellt spikad/häftad. Jag hade nog tagit bort den gamla mattan, det kan ju vara så att det behövs lite golvspackel eller flytspackel för att få det tillräckligt jämnt för vilket golv som helst.
Under är det gammalt trägolv, kan man flytspackla på det alltså.
Hade plankorna varit breda o fina hade jag självklart velat ta fram dem istället men tyvärr är det snala plankor. Tror mattan är limmad o det bmir nog ett jäkla jobb o få bort, därav skulle det vara enkelt o bara lägga ny matta uppepå😅
 
S
Japp, det går att flytspackla trägolv. Man får använda ett fiberförstärk flytspackel och eventuellt armering, det står i instruktionerna på flytspacklet.

Men huruvida det går blir bra av att lägga en ny heltäckningsmatta ovanpå den gamla vågar jag inte svara på. Jag hade nog försökt att få bort den gamla.
 
S Screew skrev:
Japp, det går att flytspackla trägolv. Man får använda ett fiberförstärk flytspackel och eventuellt armering, det står i instruktionerna på flytspacklet.

Men huruvida det går blir bra av att lägga en ny heltäckningsmatta ovanpå den gamla vågar jag inte svara på. Jag hade nog försökt att få bort den gamla.
Tack för svar🤗
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.