Vi håller på att renovera ett hus från 40-talet och mellan matplatsen och vardagsrummet är det skjutdörrar som går in i väggen. Vi har varit inne på att bara måla om dom. Men sen kom jag på om man kunde kanske sätta på snygg bild på hela dörrarna eller nåt. Är det någon som har nåt förslag?

Kan tillägga att vi håller på med köket så vi har tagit bort väggen mellan matrum och kök så det matrummet kommer att bli matplats. Vi vill inte plocka bort dörrarna.
 
jag har för mig at 40-tals hus har ganska snygga innedörrar i trä. Hur ser era ut? Vad har ni för stil i övrigt i huset?

Det första jag tänker på är att måla dem i någon lämplig färg, kanske samma som väggen. Fast det går ju att köpa någon typ av motivtapet o sätta upp på den. I äntligen hemma har de ju tapetserat stolar, byråer o de flesta möbler :p
 
Stil och stil..... vi har precis börjat renovera så än så länge är det väldigt blandat men tanken är väl att det kommer att bli ganska stilrent och retro.

Dörrarna är idag helt släta vitmålade med lite inslag av rökgult :)
Dörrarna går, som jag nämde innan, in i väggen på skena. Så därför skulle det vara lite skojigt att det blir en liten suprise när man väl drar fram dörrarna.
 
Det finns runda fönster att sätta in (om de går in i mellanrummet tillsammans med dörren). Tre st ovanför varandra tex.

www.lundbergs.com länken Produkter och sen nr 1 och klicka dig vidare.

/FlitigaLisa
 
FlitigaLisa skrev:
Det finns runda fönster att sätta in (om de går in i mellanrummet tillsammans med dörren). Tre st ovanför varandra tex.

www.lundbergs.com  länken Produkter och sen nr 1 och klicka dig vidare.

/FlitigaLisa
Det skulle man ju kunna göra!! Tack för tipset! :D
 
Ja, och det ser nog oxå stilrent och retro ut. Enkelt och snyggt!!

/FlitigaLisa
 
Varför inte en fondbild på dörren, finns på inreda.com under avdelningen "fondbild för dörr" :p

Enkelt, och snabbt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.