Vi har en helt hopplös hall. Det finns ingen plats för skor! Direkt till vänser när man kommer in är ett element som sträcker sig ända fram till köksdörren. Höger sida finns ca 2 dm vägg och sen kommer tvättstugedörren. Längre fram i hallen finns ganska gott om plats men man vill ju inte kliva så långt in i hallen med skitiga skor, då drar man ju runt det i hela huset sen! Är det någon som har nån bra idé på vad vi kan göra?
Nu står skorna under elementet direkt på golvet men det är ju varken snyggt eller praktiskt. Ett skoskåp finns längre in i hallen men det vi saknar är någonstans att ställa skorna så att de dels slipper stå mitt i dörren och dessutom slipper stå direkt på golvet.
HJÄLP!
 
  • Image1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar vara svårt utan att göra större ingrepp, ex. flytta in väggen till tvättstugan eller flytta dörren..
Ligger närma till hands att misstänka att det är ritat av någon som missat de praktiska detaljerna som måste till i en entré..
 
Jag ser inte heller någon alldeles 'urenkel' lösning då det ju de facto inte finns plats för just något mer direkt innanför ytterdörren om man inte tar bort något annat.

Att flytta dörrar är ju en variant men kan ju vara praktiskt omöjlig, beroende på den planlösning ni har, vilken vi ju inte vet något om.

Jag skulle se alternativet att flytta eller ännu hellre helt ta bort elementet som det mest lättgenomförbara.
Är det en elradiator så kan det ju vara hyfsat lätt att flytta, är det v-buret system så blir det knöligare.

Den i mitt tycke bästa och snyggaste lösningen vore att lägga golvvärme och klinker i hallen och iom. det kunna fimpa elementet helt och hållet.
Då får ni en plats till naturlig skoförvaring för både gäster och er själva, dessutom skulle golvvärmen se till att ni hade torrt och fint i den lilla hallen ganska snabbt.

MVH//Christina.
 
Har liknande hall som du, men till skillnad från dig, har jag inte mer plats lite längre fram - bara dörrar och trappor.
Jag har löst problem för skorna med elfa konsoler på varje sidan av element och hyllor med ursågning för element. På hyllorna få plats mina och barnens skor någorlunda bra, herrskor - storlek stoooor står på golvet under.
 
Det är ett vattenburet element...är det kört då?
Annars tycker jag att golvvärme och klinker låter bra, då får en smal skohylla i allafall plats!
 
Snigel skrev:
Det är ett vattenburet element...är det kört då?
Annars tycker jag att golvvärme och klinker låter bra, då får en smal skohylla i allafall plats!
Njaa..., kört är det väl inte, men det är ju betydligt bökigare att flytta en vattenburen radiator.
Däremot går det ju enkelt att plugga rören och ta bort elementet, men att byta plats blir ju krångligt med rördragning osv.

Man kan ju tänka sig att använda kopplingen till v-buren golvvärme, men det kanske också är 'mycket väsen för lite ull'. Då är det kanske enklare att anv. elslinga eller isf. montera en elradiator på annan plats, men det sista alternativet ser jag som exakt ett sistahandsalternativ, då känns elslinga i golvet samt klinker som betydligt mer för pengarna och dessutom 'flera flugor i en smäll' :)

mvh/Christina.
 
F
Skulle helt klart satsa på golvvärme och klinker. Dessutom försöka få det lite ljusare. Ljusare + en spegel är ett trick som gör att hallen känns större. Kanske få in spottar i taket för att få in mer belysning.
Måla dörren och fönster vita på insidan.
Satsa på att få bort elementet alt. flytta det och bygg en schysst skohylla med små fack. Är ju kanon om ni kan få till en liten bänk högst upp också.

Lycka till! :-*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.