D09
Satt o klura på vad jag vill hinna med under semestern.... Då åker whiteboarden fram och får hänga synligt så man blir påmind arje dag :)

ImageUploadedByByggahus.se1372629431.623314.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta vill jag hinna med, i år är jag pappaledig så ungarna leker jag gärnet med på dagarna och när sambon kommer hem åker jobbakläderna på och jag blir lycklig :)

Nackdelen med whiteboard är att så fort en sak blir löst och jag stryker den så fyller min sambo på =/
 
  • Gilla
Crebel och 3 till
  • Laddar…
Är du helt från vettet?....själv har jag satt upp som måla att måla klart takfoten och lyssna på 3st ljudböcker....ser svårt ut trots 6 veckor sem kvar....
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
D09
Enk Projektet skrev:
Är du helt från vettet?....själv har jag satt upp som måla att måla klart takfoten och lyssna på 3st ljudböcker....ser svårt ut trots 6 veckor sem kvar....
Lugnt, jag har 7 veckor denna semestern ;)

Många är ju från 15 min till 1 timme, t ex hdmi kabeln, rikta upp lyktstolpen, fixa taket vid entren osv sen så är t ex murarna evighetsjobb som jag nog inte kommer bli klar med på länge...

Har ca 80 pall jag ska bränna av på tomten så den lär dyka upp nästa år med he he

Ljudböcker var en bra ide :)
 
Redigerat:
Påminner om min lista faktiskt, men jag kör bläckpenna på papper så man kan se att man faktiskt kunnat bocka av en del saker som utförda.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ja det var ju stort som smått!
Beställa sotare: 30 sekunder
Trappa Entré: 4 timmar

Jag har just gjort något liknande över kvarvarande arbeten på nya huset/stallet/garaget.
Men i Excel med kolumner för prioritet och tidsuppskattning.
21 punkter, och inga smågrejer som golvsocklar och fönsterfoder :rolleyes: (vilket saknas i hela huset).

Men jag har 46 veckor semester om året så jag kan kanske hinna med en stund i hängmattan också då och då :cool:
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
efter att ha sett den listan är jag helt plötsligt mindre lessen över att ha sålt huset och flyttat till en hyreslägenhet en stund innan jag ska flytta vidare till en nybygd bostadsrätt.
mitt största problem just nu är nog mer vart ska man göra av alla bra o ha grejor ska man spara föromifall att eller ska man försöka göra sig av med allt
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
*Sätta tak och lägga furugolv i hallen.
*Riva tak och sätta ny pärlspont i sovrum 1
*regla upp väggar och golv och gipsa i sovrum 1.
*mura in rökrör från kamin i sovrum.
*Tapetsera och lägga furugolv i sovrum.
*behandla golv i hall och sovrum.
*riva väggen i hallen på ovan plan och binda samman planen.
*slipa och måla trapp.
*tapetsera väggarna i trappen.
*byta ytterdörr i hallen nere.
*byta 8 fönster på ovanplan

Förresten gällde tråden semestern 2014 med?? ;):sly:
 
  • Gilla
Brotorpet
  • Laddar…
Min lista är enkel....bygga ut.
Jag lär inte hinna klart då bygget skulle starta i juni och jag fortfarande kämpar med bygglovet.
 
Ta det lugnt.

Ev fixa lite om andan faller på...
 
  • Gilla
Sailorman
  • Laddar…
D09
sblixten skrev:
Min lista är enkel....bygga ut.
Jag lär inte hinna klart då bygget skulle starta i juni och jag fortfarande kämpar med bygglovet.
Trist o missa hela "byggsäsongen" ;(
 
Jag tänker inte göra något under semestern.













Kan eventuellt ha ett samband med att jag inte har någon semester. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Jag ska försöka hinna med att hänga lite byggahus.se ;)
 
  • Gilla
Crebel och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag ska försöka hinna med att hänga lite byggahus.se ;)
Det gör du inte annars? ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Den där whiteboarden såg ju inte så kul ut.

Mitt förslag är att du suddar ut 75% av whiteboarden och fyller ut tiden med sånt här istället tillsammans med sambon. Ett hus blir aldrig någonsin klart, glöm inte att leva!
58+bottle+of+beer.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 5 till
  • Laddar…
D09
pelpet skrev:
Den där whiteboarden såg ju inte så kul ut.

Mitt förslag är att du suddar ut 75% av whiteboarden och fyller ut tiden med sånt här istället tillsammans med sambon. Ett hus blir aldrig någonsin klart, glöm inte att leva!
[bild]
Ha ha det ska hinnas med också, har en annan whiteboard för alkoholen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.