Y
Ja nu är jag ju helt besatt av att köpa verktyg, tidigare var det bildelar eller bilar från utlandet.

Nog dags för ett mastercard för underlätta all handel från andra länder.

Men vad ska man tänka på, många erbjuder men med olika förutsättningar.

Jag använder Handelsbanken i övrigt, bör jag då ta det via dom. Eller finns det bättre förmåner hos andra? Vilka fällor finns det som man ska passa sig för?
 
Kan ju bero på att det är midsommardagen men... Fattar inte riktigt... Menar du om du skall välja VISA eller Mastercard? Jag har ett av varje. :)
Annars är det väl väldigt lämpligt att välja ett kort hos banken som du har så du slipper mer papper i brevlådan. Jag har MC hos ICA och försöker handla precis allt på det för då får jag ju matcheckar sen och det gillar jag. Bensin, panel och regnkläder blir ju liiiite roligare att köpa om jag sen kan plocka ut mat i affären.
Fällor fattar jag inte heller vad du menar med, det får du förklara!
 
Det är som sagt vanligt att man kan koppla ett mastercard till någon form av bonus och/eller förmånssystem. Jag skulle söka runt friskt, du kan som sagt få bonus, återbäring eller annat beroende var du tecknar ditt mastercard. Bensin, mat eller flygbonus skulle jag säga är vanligast, sen finns ju varianter som re:member som erbjuder försäkring på hemelektronik med köpet (bland annat). Du gör nog klokast i att söka runt. Du kan ofta skaffa via en välgörenhetsförening eller idrottslag också som då ger lite bonus dit vid varje inköp.

Allt beror på din preferens!
 
Yrrol skrev:
Jag använder Handelsbanken i övrigt, bör jag då ta det via dom. Eller finns det bättre förmåner hos andra?
Bensinbolagen erbjuder väl varianter utan årsavgift?
 
Finns en tråd här som betar av lite bonusar och avgifter lite grann om det kan hjälpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.