Hej, jag har skummat lite olika trådar ang. in köp av material i tyskland även kollat endel sidor som näms.

Och jag blir inte klockare för det. ???
Vad är billigt resp. dyrt? :-/


Tycker allt verkar dyrt. Ni som handlat säg gärna vad ni köpt och skulle köpt.


MVH Jerry Gustafsson
 
Mycket av de tyska varorna är billigare p.g.a. den lägre momsen (= 16 %) och den stora konkurrensen. Förutom den prisvärda ölen, vinet och spriten, så finns det massor av varor som du kan fynda.

Själv köper jag t.ex. rengöringsmedel, sköljmedel, tvål schampo, maskindiskmedel m.m.

Ska det vara byggrelaterat så blir det: kakel, klinker, braskaminer, elektriska handverktyg, elkabel, kabelvindor, köks- och badkarsblandare m.m.
Prisexempel: En 50 meters kabelvinda med gummikabel 3-ledare för: 168:- SEK :surprised:.

Sedan ska man ha klart för sig att utbudet är enormt, det vet de som har besökt en tysk byggmarknad.
 
Tänker du storhadla bör du också kolla upp Polen, många tyskar åker dit och köper allt möjligt. Det är ju enklare nu när de är med i EU.
 
Visst, Polen är billigare. Men språket är ett helsike för de flesta svenskar + många andra.
 
GiZZmo skrev:
Hej, jag har skummat lite olika trådar ang. in köp av material i tyskland även kollat endel sidor som näms.

Och jag blir inte klockare för det.  ???
Vad är billigt resp. dyrt? :-/


Tycker allt verkar dyrt. Ni som handlat säg gärna vad ni köpt och skulle köpt.


MVH Jerry Gustafsson
Kakel & Klinkers är mycket billigare i Tyskland än i Sverige. Där hittar man många till våra "extrapriser".
 
har connections i familjen som kommer från Estland, ska prova att göra ett rövartåg och beställa lite prylar i rörsvängen tänkte jag...

återkommer med recensioner...
 
Kakel och klinker ... åsså öl till inflyttningsfesten.
 
Någon som kan rekommendera någon hemsida eller site man kan kolla upp klinkers till storbygge? Tänkte jag skulle åka till tyskland o handla med tanke på priserna...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.