Bakom byggställningen så finns det en altanplatta på 19 kvadrat. Vad ska man ha för matrial på den? ska man låta den vara eller ska jag slänga på klinkers på den?

Hade tänkt "förlänga" den sedan med trumlad byasten så man får en uteplats utanför taket åxå...

Några ideer?


DSC02964.JPG
 
Haj igen..
Nu börjar det dra ihop sig för våran del iallafall..
huset är så gott som helt klart, lite småfix o eljobb kvar bara.
Inflyttning 13 juni..

tänkte bara visa hur vi har gjort med "uterummet"

- Reglat upp ett ramverk att sätta skjutglaspartierna i, vi ska ha isolerglas för att kunna använda rummet året runt.

- Isolera och spika panel mellan sektionerna och i takanslutningen

- Tänkte först lägga klinker på golvet, men har nog beslutat att lägga en linoleummatta med grymt verkligt stenmotiv istället. Anledning till att vi inte väljer klinker nu är att klinker är jäkligt hårt att gå på och kallt som fasen höst och vintertid. klinker utan kontinuerlig golvvärme är inte att rekomendera.. fryser man om fötterna så fryser man om resten av hela kroppen också.

- Utanför uterummet kommer jag att bygga ett trädäck i lärk i samma höjd, det kommer att bli kanonbra tror jag

Infogar ett par bilder.
Är inte klar med projektet ännu, men kan visa fler bilder när det är klart.
 
  • pict04.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Linoleummatta direkt på betongplattan? Hade jag nog INTE gjort!

Effektiv fuktspärr som tvingar fukten ut mot väggarna!

Hur länge har betongplattan fått torka?
Normalt behöver betong torka riktigt innan man lägger klinker och skall du nu lägga linoleummatta kan du få problem!

Rådfråga en fackman om det först!

//A
 
Ligger ju klinker på åtskilliga ställen i huset och plast under trägolven i resterande rum, ser därför inte problemet med att lägga denna mattan på min separata uterummsplatta..
Mattan ska ligga löst.
Betongen är 6 månader så det ska inte vara några problem.
 
Plasten är en fuktspärr som man MÅSTE ha under trägolv på betong. Om plattan är 6 månader så blir det nog inga problem men du bör inte lägga mattan dikt an mot väggarna.

//A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.