Vi ska träffa en husleverantör idag och har inte hunnit förbereda oss så mycket eftersom det blev klart idag. Vilka är de viktigaste frågorna att ställa till dom. Vi ska köpa ett nyckelfärdigt 1- 1,5 plans hus.
Snälla kom med lite snabba tips så vi inte är helt "barbenta" dit.
MVH Jessica
 
Lite tips.

Om de har total- eller delad entreprenad.
Vad som ingår i priset, samt vad som är tillval.
Är priset ovan grund eller inte.
Kan man ändra planlösningen efter önskemål. Kostnad?


Det finns säkert tusen grejer jag har glömt..! ;D

Lycka till.
 
Tack så mycket för hjälpen!!!
 
Tycker att frågor ang kök, golv mm, kommer sist på listan. Allt sånt borde ju vara "tillval". Först ska man köpa ett hus med råspont i taket, köldbrutna väggar o
gärna dubbla innerväggar. Kostnaden för uppvärmning är ju faktist kontentan av detta. Ni ska sedan själva välja vad ni vill ha invändigt, typ kök, golv, dörrar m m.
Ingenting bör vara standard, då tar dom betalt för att plocka bort ett golv, för att lägga dit ngt annat. Det är inte seriöst! Vill ni själva köpa vissa grejor/samt göra detta bör detta vara ok. Fråga därefter vad priset kommer att bli för det ni önskar. Hel eller halv entreprenad spelar ingen roll. Men ska ni ha kontrakt även med el, vvs:are, snickare osv, blir det för mycket.
INGA tillägg får tillkomma efter det att ni skriver på!
 
Hel eller halv entreprenad spelar ingen roll. Men ska ni ha kontrakt även med el, vvs:are, snickare osv, blir det för mycket.
Vet inte om du hänvisade till mitt inlägg när du säger "halventreprenad"...? Men jag skrev _delad_ entreprenad.... Som är följande:

"Vid delad entreprenad skriver du ett skriva avtal med varje företag som är inblandat - ett med elinstallatören, ett med golvläggaren etc. Väljer du denna entreprenadform måste du se till att varje entreprenör ger ett 10-årigt konsumentskydd och att någon av entreprenörerna tar på sig helhetsansvaret och att detta regleras i ett särskilt kontrakt er emellan"

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.