Lustig fråga (osäker på om jag valde rätt delforum) kanske..

Men vi har en frysbox med några "hängande trådkorgar" som funkar bra att lägga/förvaa varor i.. men det är inte det lättaste i världen att nå ner till de saker man förvarar under.. nere i själva boxen..

..så min fråga är, vad kan man använda för att göra det lättare att komma åt?
Funderade på en tygkasse, skulle den hålla? Lätt att fylla med saker, lätt att lyfta upp..

Andra tips?

MVH Kort-i-rocken-Sandra :rolleyes: :p
 
Jag kör med flergångskassar från jula som är står på botten v boxen. På varje kasse har jag fäst en flärp där det står vad som är i den. En kasse per köttslag, en frö grönsaker och en för sånt som är färdigt att ätas.

Kassarna kostar under 10:- styck och håller för kyla. Tidigare hade jag hårda plastbackar men de sprack lätt och det blev för mycket dödvolym med dem. Kassarna är lätta att mosa ihop om någon är halvfull.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det stora tricket med frysbox är att inte låta den bli ett svart hål där saker bara matas ner. Vet inte hur många gånger jag hittat förra säsongens rabarber när ny ska frysas in
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
toolman77 skrev:
Det stora tricket med frysbox är att inte låta den bli ett svart hål där saker bara matas ner. Vet inte hur många gånger jag hittat förra säsongens rabarber när ny ska frysas in
Det är därför det är en bra vana att göra en rejäl avfrostning per år, även om det är "självavfrostande" grejer, då kan man rensa ut allt gammal skräp samtidigt. Helst en kall vinterdag så man kan skicka ut grejerna på altanen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
toolman77 skrev:
Det stora tricket med frysbox är att inte låta den bli ett svart hål där saker bara matas ner. Vet inte hur många gånger jag hittat förra säsongens rabarber när ny ska frysas in
Det är därför man måste komma åt grejerna i botten ju! :D

Angående julakassar, bra tips (y).. funderade på sådana också men visste inte riktigt om ytan klarade av frysen.. (därför jag föreslog tygkassar - typ samma modell som jula fast mjukare tyg så att säga). Men då vet jag att julas klarar av frysen (behöver ju liksom inte hålla så länge jag lever, bara att man kan få upp grejerna mer än en gång innan de går sönder..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.