Ska nu äntligen renovera badrummet (BR 4,7 kvm) och ska ersätta den gamla radiatorn med en handdukstork kombinerad radiator. Jag har då fått följande två val:
- s.k. designradiator Carla 1200x480 mm 294 W med ventilpaket och elpatron
- kombitork Alterna Calore på 290W med ventilpaket och elpatron

Bägge två kommer landa på ungefär samma pris och effekten motsvarar den gamla radiatorn. Huset har slutet tvåvägssystem.

Vad hade ni valt och varför? Eller annat alternativ?
 
  • Jämförelse mellan två designradiatorer, Carla och Calore, för badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen golvvärme?
 
Jo, förstås! ☺️ Men BRF tillåter enbart att man ersätter radiatorn med motsvarande för att inte gemensamma värmesystemet i huset ska komma i obalans (om det stämmer vet jag inte). Dessutom ger elpatronen torra handdukar under perioden när värmen är avstängd.
 
Bra. Måste den vara avlång (stående)? Jag skulle satsat på en klassisk som handdukar hänger bättre/bredare på så att säga.
 
Den väggen som den ska sitta på är 220 cm bred. Det ska få plats en kommod på 80 cm och den ska sitta 20 cm in från början av väggen. Sedan kommer platsen för fyra handhanddukar, räknar med 40 cm med minst tio cm på var sida för att få lite luft runt. Återstår 60 cm. En hög och smal (fyra stänger) skulle passa bra där, kommer inte få plats en bred dessvärre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.